SDG 10 - Reduce inequalities
Reduce inequality within and between nations
SDG 10 wants to reduce inequality in incomes and opportunities between and within countries and to promote social, economic and political inclusion.
What does IULM do?
Click here to see IULM measures in short
- Interculturality, sustainability, inclusiveness / Bachelor Degree in Fashion and creative industries
- Anthropology, local development and international organisations / Bachelor Degree in Tourism, management and culture
- Cultural Anthropology / Bachelor Degree in Interpreting and Communication
- Principles of CSR Communication / Master Degree in Strategic Communication
- IULM in THE Impact Ranking 2021: Goal 10 "Reduced Inequalities"
- Migration routes and dynamics: the UNHCR perspective. IULM Flow Talk 16.
- Open day Fast-Erasmus*
- IULM Alumni presents "Diversity & Inclsion. Today's Projects and the Professions of Tomorrow."
- Per un Ateneo laico e inclusivo*
- Challenges and Opportunities for the school system. IULM Flow Talk 20
- Save the Children: Communication and Advocacy in the no-profit sector. IULM Flow Talk 19
- L’altro e l’altrove. Comprendere la contemporaneità attraverso il turismo*
- Milano e la memoria: il convegno*
- IULM FLOW 10 - Opportunity in Adversity: Migration and Global Business
*Italian only
- Garantire inclusione e parità*
- Diversità, inclusione, pari opportunità*
- Covid 19: the impact on international universities
- Premio Agol 2020: vince anche una studentessa IULM*
- Yaw - Youth Acrobata World*
- Un'app contro la disuguaglianza di genere*
- La presenza femminile tra i docenti degli atenei di Milano*
- IULM University at Expo Dubai 2020
*Italian only
- Nuovo circo e inclusione sociale (Departmental project)
- Moderato Paolo, "ACT-based interventions for reducing psychological distress in parents and caregivers of children with autism spectrum disorders: Recommendations for higher education programs", European Journal of Behavior Analysis, Vol. 21, 2020, pp. 133-157.
- Di Fraia G; Risi E; Pronzato R. "Socio-narratives represented by Italian Young People", Italian Journal of Sociology and Education, Vol.11, 2019, pp-126-146
- O antropólogo como perito: entre o indianismo e o indigenismo, in B. de L’Estoile, F. Neiburg, L. Sigaud (eds.), Antropologia, Impérios e Estados Nacionais, Relume Dumará, Rio de Janeiro 2002, pp. 253-277
- Ravazzani S.; Mormino s.; Moroni C. “Valorizzare la diversità nella formazione e nell'apprendimento”, 2020.
- Arte e Nudge: progetti di inclusione sociale
- Welfare culturale. L'arte come strumento di inclusione delle fragilità
- Diversità e inclusione sociale nel sistema dell'arte contemporanea: women artists and black artists
- Marketing dell'inclusività: quando i brand abbracciano la diversità
- Percorsi museali e inclusività nell'era digitale: Alzheimer e non solo: focus sul caso del Museo Van Abbe di Eindhoven
- Diversità e inclusione: Biogen e STMicroelectronics
- Diversità e inclusione sociale nei musei: il movimento Black Lives Matter nella comunicazione museale
- Accessibilità turistica e inclusione sociale: La case history "Vacanza Sollievo" di BB4Kids e Audacia
- L'Intelligenza Aumentata a supporto della didattica per l'inclusione
- L'industria cosmetica: trend, strategie e processi di inclusione
- Inclusive Advertising in Italia: raccontare la diversità per una nuova normalità: il messaggio di inclusione firmato Espressoh e Fantabody
- Il linguaggio dei social e il problema dell'inclusività: prospettive 2021