
SDG 9 – Industry, Innovation and Infrastructure
Build resilient infrastructure, promote inclusive and sustainable industrialization and foster innovation
SDG9 aims to invest in infrastructure, as investments are crucial for sustainable development. Moreover, sustainable and inclusive investment in the industrial sector enables a rapid increase in living standards.
What does IULM do?
Explore the categories below to discover all of IULM's initiatives
- Behavior & Brain Lab
- Centre for Employee Relations & Communication - CERC
- Euresis Center for Diagnosis, Intervention, DSA Research
- Center for International Marketing & Sales Communication (CIMASC)
- Cecoms
- HumanLab
- IULM Wine Institute (IWI)
- Retail Brand Communication Monitoring Centre
- Public Communication, Public Branding and Digital Transformation Monitoring Centre
- "Hi! How can I help you today?": investigating the quality of chatbots-millennials relationship within the fashion industry. Murtarelli, G; Romenti, S.
- Artificial intelligence and the shaping of the business context. Corsaro D., Massara F.
- Does Artificial Intelligence (AI) Enabled Recruitment Improve Employer Branding?. Colleoni E.
- La grotta immersiva: multimedialità del paleostorico tra disegno, fotografia, cinema e 3D. Casini T.*
*Italian only
- How infomediaries on Twitter influence business outcomes of a bank. Colleoni E.
- Sales and marketing automation in the post-Covid-19 scenario: value drivers in B2B relationships. Corsaro D., Olivieri M.
- I luoghi ibridi: spazi della contemporaneità urbana. Mortara A.*
- Computer-Assisted Concept Analysis of Customer Centricity: A Review of the Literature on Employee Engagement, Culture, Leadership, and Identity Co-Creation. Colleoni E.
- A conversation-based perspective for shaping ethical human–machine interactions: The particular challenge of chatbots. Murtuarelli G., Romenti S.
- Homes as human-robot ecologies. Damiano L.
- Exploring how publics discursively organize as digital collectives: The use of empty and floating signifiers as organizing devices in social media. Colleoni E.
- A Wetware Embodied AI? Towards an Autopoietic Organizational Approach Grounded in Synthetic Biology. Damiano L.
- Emergence of knowledge communities and information centralization during the COVID-19 pandemic. Sacco P. L.
*Italian only
- Artificial Intelligence in Revenue Management: Pros and Cons
- Le nuove frontiere dell'influencer marketing: il Virtual Influencer*
- L'interazione fra canali fisici e digitali: il Webrooming e lo Showrooming: Il caso Bonobos*
- Il futuro della playlist radiofonica nell'era della digitalizzazione*
- Omnichannel customer journey: exploratory study of touchpoints synergy and COVID-19 effects on credibility
- Arte e Intelligenza Artificiale: nuove forme d'interazione estetica*
- Lo sviluppo dell'e-commerce ai tempi del Coronavirus: i principali settori merceologici coinvolti e i nuovi comportamenti di consumo*
- The phygital experience: the use of augmented reality and virtual reality in brand communication
- Ricerca sulle fake news *
- Creativity Challenge for IULM students
- Bando Progetti Speciali al fine di potenziare la ricerca di eccellenza *
- UMANia2022: Applicazione dell'Intelligenza Artificiale nel marketing e nella comunicazione aziendale *
- According to the results of the ranking U-Multirank 2022 the “Research” category is the area with the highest number of “A”s
- Seconda edizione dell’Accademia della Stella: i protagonisti saranno gli studenti videomaker di IULM *
- Il Brain Lab IULM at Expo Dubai 2020
- Intervista al Prof. Guido DI Fraia, fondatore dello IULM AI LAB *
- Conferenza per presentare progetto PRIN 2020 “A Lexical Corpus-based Model of Contemporary Written Arabic” *
- Una studentessa IULM vince Hack a Toy *
- Radio IULM organizza il ciclo d'incontri "Osservatorio Podcast" *
- IULM Pitch Day: presentare progetti di startup 2022 *
- Presentazione dei risultati di una ricerca condotta sulla circolazione dei meme durante il primo anno di pandemia *
- Avviato il percorso formativo progettato e organizzato da IULM sulle Soluzioni AI & Digital per il comparto Moda, Design e Retail *
- Sognielettrici/Electric dreams: the festival of fantasy and science fiction imagery
*Italian only
- Successo di una strat-up fondata da uno studente IULM *
- IULM organizes a Masterclass to tell the story of innovative start-ups
- Expo Dubai 2020: IULM for AI
- Premio AGOL 2021: due studenti IULM tra i vincitori *
- A new Bacherlor's Degree Course in Languages, Culture and Digital Communication
- Webinar with Mario Coletti “Role And Application Of Artificial Intelligence On Digital Communication”
- Video contest: raccontare gli oggetti della quotidianità attraverso dei corti *
- IULM Pitch Day: presentare progetti di startup 2021 *
- L'Intelligenza Artificiale per un nuovo Corso di Laurea Magistrale *
- L'Intelligenza artificiale che cambia il mondo delle imprese *
*Italian only