facebook

DOTTORATO IN Communication, Markets and Society

XXXVI

Coordinatore del Collegio dei Docenti Prof. Vanni Codeluppi

DOTTORATO IN Communication, Markets and Society

cicloXXXVI

[Coordinatore del Collegio dei Docenti:

Il Dottorato in “Communication, Markets and Society” dell’Università IULM propone un percorso interdisciplinare di alta formazione incentrato sulla comunicazione e principalmente sulla comunicazione d’impresa. Nasce dall’esperienza maturata in tale ambito da parte dell’Università IULM, che ha sviluppato una specifica interpretazione dei mercati, dei consumi e delle diverse forme di comunicazione ad essi relative, considerati parte di un unico contesto culturale e sociale in costante cambiamento.


Il Dottorato in “Communication, Markets and Society” segue nella sua impostazione il modello internazionale dei PhD e si occupa delle seguenti aree disciplinari: communication studies, media studies, economics, management, marketing, neuromarketing, psychology of consumption, sociology of consumption. Dedica attenzione anche all’analisi delle principali metodologie di ricerca e promuove un’attività didattica e di ricerca basata su una prospettiva internazionale.


Il Dottorato in “Communication, Markets and Society” prevede tra i suoi sbocchi professionali la possibilità di un percorso accademico tanto in un contesto nazionale quanto in un contesto internazionale, ma rende possibili anche professioni aziendali relative all’ambito del marketing e della comunicazione d’impresa o collocazioni in agenzie di comunicazione di eccellenza.

The PhD in "Communication, Markets and Society" offers an interdisciplinary course focused on communication and, more specifically, on corporate communication. This is the result of the experience gained in this field by IULM University, which developed specific knowledge and specific research skills about markets, consumption and the different forms of communication related to them, all considered as parts of a complex cultural and social context in constant change.


The PhD in "Communication, Markets and Society" is inspired by international Phd models and deals with the following research areas: communication studies, media studies, economics, management, marketing, neuromarketing, psychology of consumption, sociology of consumption. It also pays attention to the analysis of the main research methodologies and promotes teaching and research activities based on an international perspective.


The professional opportunities related to the PhD in "Communication, Markets and Society" include academic career in a national or international context and also opens to corporate roles in the fields of marketing and business communication, or placement opportunites in communication agencies of excellence.