Books:
D’ANGELLA F., 2016, “La collaborazione nella gestione delle destinazioni turistiche ”, Torino, Giappichelli.
Referred International Journal Articles:
D’ANGELLA F., SAINAGHI R., DE CARLO M., forthcoming, “Development of a Tourism Destination: Exploring the Role of Destination Capabilities”, Journal of Hospitality & Tourism Research.
D’ANGELLA F., SAINAGHI R., PHILLIPS P., 2018, “The balanced scorecard of a new destination product: Implications for lodging and skiing firms”, International Journal of Hospitality Management, DOI: https://doi.org/10.1016/j.ijhm.2018.05.011
D’ANGELLA F., SAINAGHI R., MAURI A., 2018, “Decomposing seasonality in an urban destination: the case of Milan”, Current Issues in Tourism, DOI: 10.1080/13683500.2018.1493094
D’ANGELLA F., SAINAGHI R., MAURI A., STANISLAV I., forthcoming, “Mega events and seasonality: The case of the Milan World Expo 2015”, International Journal of Contemporary Hospitality Management.
D'ANGELLA F., DE CARLO M., 2014, “Orientation to sustainability and strategic positioning of destinations: an analysis of international tourism websites”, Current Issues in Tourism, DOI: 10.1080/13683500.2014.965133
D’ANGELLA F., DE CARLO M., SAINAGHI R., 2010, “Archetypes of destination governance: a comparison of international tourism destinations”, Tourism Review, 65 (4): 61-73.
D’ANGELLA F., CANALI S., 2009, “Managing cultural events and meeting activities in European urban destinations”, International Journal of Arts Management, spring 2009.
D’ANGELLA, F., GO, F., 2009, “Tale of Two Cities’ Collaborative Tourism Marketing: Toward a Theory of Destination Stakeholder Assessment”, Tourism Management, 30 (3): 429-440.
International book chapters:
D’ANGELLA F., DE CARLO M., 2011, “Repositioning, cities and events: Milan”, in MORGAN, N., PRITCHARD, A. AND PRIDE, R., Destination Brands. Managing Place Reputation, (III edition), USA, Elsevier, pp. 225-238.
D’ANGELLA F., DE CARLO M., 2010, “The Competitiveness of Heritage Cities: The Role of Events”, in BERGE, P.M. AND ELIASSEN, S.B., Hospitality and Tourism Management, USA, Novapublisher, pp. 143-160.
D’ANGELLA F., DE CARLO M., 2009, “Assessing the International Image of an Urban Destination the Case of Milan”, in FYALL A., KOZAK M., ANDREU L., GNOTH J., SIBILA S. (a cura di), Marketing Innovations for Sustainable Destinations, UK: Goodfellow Publishers, 2009.
National book chapters and articles:
D'ANGELLA F., DE CARLO M., 2017, The maturity of tourism networks: an exploratory study, Symphonya. Emerging Issues in Management, (special issue): 59-70.
D'ANGELLA F., DE CARLO M., 2016, “Reti di impresa nel turismo: verso un modello di maturità”, in PECHLANER, H., VALERI, M., GON M, Innovazione, Sostenibilità e Competitività. Teoria ed esperienze per la destinazione e l’azienda, Giappichelli, pp. 41-54.
D'ANGELLA F., DE CARLO M., 2013, “Orientamento alla sostenibilità della comunicazione online e posizionamento strategico delle destinazioni urbane. Un’analisi dei portali turistici ufficiali”, in M. FRANCH, U. MARTINI (a cura di), Management per la sostenibilità dello sviluppo turistico e la competitività delle destinazioni, Bologna: Il Mulino.
D'ANGELLA F., 2012, “La collaborazione tra imprese e istituzioni nel governo delle destinazioni turistiche urbane”, in: PECHLANER H, PANICCIA P, VALERI M, RAICH F. Destination governance. Teoria ed esperienze. Torino: Giappichelli.
D’ANGELLA F., SAINAGHI R., 2011, “Strategie e performance delle imprese alberghiere di Milano”, in Economia Aziendale online, 2 (2): 209-221.
D’ANGELLA F., SCORTICHINI F., 2006, “Il ruolo del comitato di controllo interno nelle aziende italiane quotate: dall’adozione di uno standard allo sviluppo di “best practice”, in AA.VV. I processi di standardizzazione in azienda, Milan, FrancoAngeli.
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