Maria Angela Polesana
Proxy to the Right to Study
Department of Communication, Arts and MediaFaculty of Communication
Contacts
Individual tutorial
Timetable
Receives by appointment to be agreed by email. Receives at office No.4231, second floor, IULM 4
Associate Professor in 'Sociologia dei processi culturali e comunicativi' at IULM University in Milan. Her main research interests are related to the sociology of media and communication and to the sociology of consumption.
She received a PhD in Marketing and Corporate Communication at IULM International University of Languages and Media in Milan in 2005. From 2005 to 2008, she taught Advertising and Media Communications for the Communication Studies Bachelor’s Degree Course at the University Vita-Salute San Raffaele in Milan. In the same period, she taught these subjects for the UPA Master Degree at Ca’ Foscari University in Venice and at the Experimental Centre for Corporate Film-making in Milan. Since 2009, she has been teaching and performing research activities at IULM University. She is also doing research for FaCe (Fashion Center), a research centre dedicated to the analysis of the socio-cultural aspects of fashion at IULM University.
Although IULM University takes all necessary care to ensure the publication of correct, updated and complete information, it is not responsible for the contents of the curricula published online on the Portal www.iulm.it. The holder of this curriculum vitae is the exclusive guarantor and responsible for the correctness and truthfulness of the information contained therein.
INSEGNAMENTI A.A.2022/2023
Corso di Laurea in Comunicazione d'impresa e relazioni pubbliche
Corso di Laurea in Corporate Communication and Public Relations
- Sociology of Consumption and Corporate Culture
Corso di Laurea in Turismo, management e cultura
- Sociologia e psicologia del turismo
INSEGNAMENTI A.A.2021/2022
Corso di Laurea in Comunicazione d'impresa e relazioni pubbliche (Gruppo 1, 2)
Corso di Laurea in Corporate Communication and Public Relations
- Sociology of Consumption and Corporate Culture
Corso di Laurea in Turismo, management e cultura
- Sociologia e psicologia del turismo
INSEGNAMENTI A.A.2020/2021
Corso di Laurea in Comunicazione d'impresa e relazioni pubbliche (Gruppo 1, 2)
Corso di Laurea in Corporate Communication and Public Relations
- Sociology of Consumption and Corporate Culture
Corso di Laurea in Turismo, management e cultura
- Sociologia e psicologia del turismo
Corso di Laurea in Turismo, management e territorio
- Sociologia e psicologia del turismo
INSEGNAMENTI A.A. 2019/2020
Corso di Laurea in Relazioni pubbliche e comunicazione d'impresa (Gruppo 1, 2)
Corso di Laurea in Corporate Communication and Public Relations
-Sociology of Consumption and Corporate Culture
Corso di Laurea in Turismo, management e territorio
-Sociologia e psicologia del turismo
INSEGNAMENTI A.A. 2018/2019
Corso di Laurea in Relazioni pubbliche e comunicazione d'impresa (Gruppo 1, 2)
INSEGNAMENTI A.A. 2017/2018
Corso di Laurea in Turismo, management e territorio
- Sociologia e psicologia del turismo
Corso di Laurea in Relazioni pubbliche e comunicazione d'impresa (Gruppo 1)
Corso di Laurea in Relazioni pubbliche e comunicazione d'impresa (Gruppo 2)
INSEGNAMENTI A.A. 2016/2017
Corso di Laurea in Relazioni pubbliche e comunicazione d'impresa (Gruppo 1)
- Sociologia dei media
Corso di Laurea in Relazioni pubbliche e comunicazione d'impresa (Gruppo 2)
- Sociologia dei media
INSEGNAMENTI A.A. 2015/2016
Corso di Laurea Magistrale in Marketing, consumi e comunicazione (Indirizzo: Digital marketing management)
- Società delle reti e societing
Corso di Laurea Magistrale in Marketing, consumi e comunicazione (Indirizzo: Brand management)
- Strategie e politica delle aziende di marca
INSEGNAMENTI A.A. 2014/2015
Corso di Laurea in Relazioni pubbliche e comunicazione d'impresa
Corso di Laurea Magistrale in Marketing, consumi e comunicazione (Indirizzo: Brand management)
- Strategie e politica delle aziende di marca
INSEGNAMENTI A.A. 2013/2014
Corso di Laurea in Relazioni pubbliche e comunicazione d’impresa
- Consumi e cultura d’impresa
Corso di Laurea magistrale in Marketing, consumi e comunicazione - indirizzo brand management
- Strategie e politica delle aziende di marca
INSEGNAMENTI A.A. 2012/2013
Corso di Laurea Magistrale in Marketing, consumi e comunicazione - indirizzo brand management
- Strategie e politica delle aziende di marca
INSEGNAMENTI A.A. 2011/2012
Corso di Laurea Magistrale in Strategia e comunicazione della marca, moda e design
- Comunicazione delle aziende di marca, moda e design / Comunicazione della marca
- Brand Lab (Identità e valori della marca)
INSEGNAMENTI A.A. 2010/2011
Corso di Laurea magistrale in Strategia e comunicazione della marca, moda e design
- Comunicazione della marca
- Brand Lab (Identità e valori della marca)