Contacts
Email
[email protected]
He is one of the most awarded Italian copywriters.
He worked at Saatchi&Saatchi and Lowe Pirella. In 2007, the creative direction. In 2008, he founded Tita, of which he is creative director.
He has received all the international awards: Cannes, Eurobest, New York Festival, Epica, ADCE. Italian Art Directors Club: four gold, six silver, eight bronze. Cenacle Award - Communication 2003 and 2004. His campaign "Mondadori -30%" was voted as the best daily press in the history of ADCI.
He has worked for major clients, including Renault, Telecom, TIM, Teatro alla Scala, Expo2015, Comieco, Mondadori, CGIL, Olivetti, Pirelli, Soffass, Hearst, Hewlett Packard, Bracco, BPER Banca, Celgene, Disney, Visa, Feltrinelli Editore, R101, Sangemini, Braulio, ETI, Bulgari, La7, Sambuca Molinari, Leroy Merlin, as well as for numerous non-profit clients including GreenPeace and Fondazione Ricerca Fibrosi Cistica....
He is the editor-in-chief of Bill, the contemporary advertising magazine he founded in 2012. Formerly a collaborator of Comix, Cuore, Smemoranda, today collaborates with doublezero.com and Venerdì di Repubblica.
His articles have also been published in journals of studies such as Nuvole (director Marco Revelli), La terra vista dalla Luna (director Goffredo Fofi), InTrasformazione (director Piero Violante).
His children's books are published in several countries, including France and China. His first book - "One sheet plus one sheet" - received a shortlist at the CJ Picture Book '09.
Guest of the most important cultural events, from TEDX to Festivaletteratura in Mantua, he has been teaching advertising at Scuola Holden Torino since 2013.
MAIN AREAS OF SCIENTIFIC INTEREST
Advertising language and public communication.
Although IULM University takes all necessary care to ensure the publication of correct, updated and complete information, it is not responsible for the contents of the curricula published online on the Portal www.iulm.it. The holder of this curriculum vitae is the exclusive guarantor and responsible for the correctness and truthfulness of the information contained therein.
Dal 2023 dirige la collana editoriale di studi sull’advertising “Bill” per Prospero Editore.
Nel 2022 pubblica con Maria Angela Polesana, “La pubblicità italiana durante e dopo la pandemia” nel volume collettaneo “Rapporto 2022 sulla comunicazione d’impresa” edito da Franco Angeli.
Nel 2021 pubblica il saggio “L’innovazione pubblicitaria” in “Campari e il cinema”, a cura di Gianni Canova (Skira).
Nel 2020 con Claudio Jampaglia ha pubblicato “La Pandemia siamo noi - Persone, merci, idee ai tempi del virus” (Ponte alle Grazie).
Del 2019 è "Cinema e Pubblicità" (Editrice Bibliografica).
Nel 2016 ha pubblicato "Cose Vere Scritte Bene" (2016), antologia di testi copy (Franco Angeli).
Nel 2014 ha curato la pubblicazione di "Bernbach pubblicitario umanista", la prima raccolta al mondo dei testi di Bill Bernbach (Franco Angeli).
Dal 2012 al 2017 ha diretto la rivista di studi sull'advertising "Bill - Un’idea di pubblicità.
Precedentemente ha scritto articoli e saggi su riviste di studi come Nuvole (direttore Marco Revelli), La terra vista dalla Luna (direttore Goffredo Fofi), InTrasformazione (direttore Piero Violante).
Pur applicando tutte le necessarie diligenze volte a garantire la pubblicazione di informazioni corrette, aggiornate e complete, l’Università IULM non è responsabile dei contenuti riportati nei curricula pubblicati online sul Portale www.iulm.it.
Il titolare del presente curriculum vitae è garante e responsabile in via esclusiva della correttezza e veridicità delle informazioni in esso riportate.
INSEGNAMENTI A.A. 2022/2023
Corso di Laurea in Comunicazione, Media e Pubblicità
INSEGNAMENTI A.A. 2021/2022
Corso di Laurea in Comunicazione, Media e Pubblicità
INSEGNAMENTI A.A. 2020/2021
Corso di Laurea in Comunicazione, Media e Pubblicità
- Laboratorio di analisi della comunicazione in progress
INSEGNAMENTI A.A. 2019/2020
Corso di Laurea in Comunicazione, Media e Pubblicità
INSEGNAMENTI A.A. 2018/2019
Corso di Laurea in Comunicazione, Media e Pubblicità