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Eugenio Gallavotti has been a professional journalist since the mid-1970s.
In 2018/2019, he was a contract professor at the IULM University of Milan for the workshop "Fashion and communication" and for the master "Made in Italy" by collaborating on a market research project on the wedding system. In the academic year 2019/2020, he is co-teacher for the optional course "Communication of fashion and design".
His career is a journalistic career in zigzagging, from the first commercial televisions to the periodical press of major publishing houses: Rusconi, Mondadori, Rizzoli, Hachette,Hearst.
He has published articles and surveys for "Gente", "Oggi", "Il Corriere della Domenica", "Max", "Panorama", "Espansione"..
With the boom in ready-to-wear in Milan in the Eighties, began to collaborate with the magazine "Moda" (ed. Eri-Rai) directed by Vittorio Corona. So, in 1987, Carla Sozzani and Lamberto Sechi, the first directors, co-opted him as the number two of "Elle". He saw the birth and growth of the magazine with Daniela Giussani and Danda Santini, until 2018. He was the first editorial manager of the sitewebof "Elle", then Deputy Executive Director of "Elle", consultant to the management and brand extensions coordinator ("Elle Gourmet", "Elle Kids", "Elle Spose", "VeryElle"...), promoter of the international event Elle Bridal Awards, the bride's "Oscars."
Graduated in Letters from the State University of Milan, he published the essay "La scuola fascista di giornalismo" (ed.SugarCo) and a contemporary version of the fairy tale "Swan Lake" (ed.Salans). He is on the jury at the Festival delle lettere in Milan.
He is a tutor at the Order of Journalists in the preparation of trainees for the State examination, member of the Board of Directors of the Lombard Journalists Association, delegate to the congress of the National Federation of the Press. Collaborates with the Walter Tobagi association.
Although IULM University takes all necessary care to ensure the publication of correct, updated and complete information, it is not responsible for the contents of the curricula published online on the Portal www.iulm.it. The holder of this curriculum vitae is the exclusive guarantor and responsible for the correctness and truthfulness of the information contained therein.
“La scuola fascista di giornalismo” (ed. SugarCo);
“Il lago dei cigni” (con Oriella Dorella, ed. Salani);
“Tutto quello che avremmo voluto sapere sul suicidio” (con Mario Savino, autoprodotto per Amazon.it, vincitore del Premio Pergola Arte Firenze);
“La teoria dei colori. Stile & società a contrasto” (ed. FrancoAngeli);
“I racconti delle scarpe. Lessico illustrato dall’Anfibio alla Zeppa” (ed. FrancoAngeli, vincitore del Premio Eccellenze IULM).
"I racconti delle borse. Lessico illustrato dalla Birkin allo Zaino" (ed. FrancoAngeli).
Pur applicando tutte le necessarie diligenze volte a garantire la pubblicazione di informazioni corrette, aggiornate e complete, l’Università IULM non è responsabile dei contenuti riportati nei curricula pubblicati online sul Portale www.iulm.it.
Il titolare del presente curriculum vitae è garante e responsabile in via esclusiva della correttezza e veridicità delle informazioni in esso riportate.
INSEGNAMENTI A.A. 2022/2023
Corso di Laurea in Comunicazione, media e pubblicità
Corso di Laurea in Moda e industrie creative
- Ideazione e creazione degli eventi di moda
INSEGNAMENTI A.A. 2021/2022
Corso di Laurea in Comunicazione, media e pubblicità
INSEGNAMENTI A.A. 2020/2021
Corso di Laurea in Comunicazione, media e pubblicità
- Comunicazione della moda e del design
INSEGNAMENTI A.A. 2019/2020
Corso di Laurea in Comunicazione, media e pubblicità
Comunicazione della moda e del design