Giuseppe Stigliano
Contacts
Email
[email protected]
Individual tutorial
Timetable
The teacher receives by appointment to be agreed by e-mail.
Lecturer in Retail & Brand Communication
Graduated in Public Relations and Advertising, specialising in Consumption, Commercial Distribution and Business Communication, he obtained a PhD in Economics and Marketing from IULM University and the University of Maryland.
In the course of his career, he has founded several companies.
He is a big fan of the lean start-up approach.
He regularly gives lectures at universities, institutions and companies on business innovation, user/customer experience and service & experience design.
He is a Partner of H-Art, interactive, marketing and technology company founded within the business incubator H-Farm and since 2009 acquired by the international group WPP.
Main areas of scientific interest:
Product, Service & Experience Design
Innovation
Digital Marketing
Retail Marketing
Although IULM University takes all necessary care to ensure the publication of correct, updated and complete information, it is not responsible for the contents of the curricula published online on the Portal www.iulm.it. The holder of this curriculum vitae is the exclusive guarantor and responsible for the correctness and truthfulness of the information contained therein.
“Il Supermarket senza limiti”, Il sole 24 Ore, Nova, 2015
“Le novità indossabili del SXSW”, WIRED, 2015
“Dalla Produzione di Massa, alla Massa di Produttori”, Cqia Rivista, 2011
“The Mcdonaldization of Tourism. An inquiry into the tendency of young people to choose ‘rationalized’ vacation environments”, European Sociological Association (ESA), 2009
“L’uso del testimonial” (con Ariela Mortara); “Un’arma a doppio taglio”; “La pubblicità sociale” in Ferraresi, Mortara, Sylwan (a cura di) Carocci, Roma, 2007
“Il vissuto del centro commerciale”; “Il vissuto dello spazio-vetrina” (con Laura Quadrelli) in Ferraresi, Parmiggiani (a cura di), Franco Angeli, Milano, 2007
L’impatto della distribuzione commerciale di abbigliamento sullo spazio urbano e sociale milanese, Ministero Istruzione
Università e Ricerca (MIUR), Roma, 2006
I centri commerciali come spazi di consumo, Ministero Istruzione Università e Ricerca (MIUR), Roma, 2006
Pur applicando tutte le necessarie diligenze volte a garantire la pubblicazione di informazioni corrette, aggiornate e complete, l’Università IULM non è responsabile dei contenuti riportati nei curricula pubblicati online sul Portale www.iulm.it.
Il titolare del presente curriculum vitae è garante e responsabile in via esclusiva della correttezza e veridicità delle informazioni in esso riportate.
INSEGNAMENTI A.A. 2022/2023
Corso di Laurea in Comunicazione d'impresa e Relazioni pubbliche
INSEGNAMENTI A.A. 2021/2022
Corso di Laurea in Comunicazione d'impresa e Relazioni pubbliche
Corso di Laurea in Turismo, management e cultura
- Innovazione e imprenditorialità turistica
INSEGNAMENTI A.A. 2020/2021
Corso di Laurea in Comunicazione d'impresa e Relazioni pubbliche
Corso di Laurea in Turismo, management e territorio
- Innovazione e imprenditorialità turistica
INSEGNAMENTI A.A. 2019/2020
Corso di Laurea in Turismo, management e territorio
- Imprenditorialità e comunicazione degli eventi turistici
Corso di Laurea in Relazioni pubbliche e comunicazione d'impresa
INSEGNAMENTI A.A. 2018/2019
Corso di Laurea in Relazioni pubbliche e comunicazione d'impresa
Corso di Laurea in Turismo, management e territorio
- Imprenditorialità e comunicazione degli eventi turistici Imprenditorialità turistica
INSEGNAMENTI A.A. 2017/2018
Corso di Laurea in Relazioni pubbliche e comunicazione d'impresa
- Retail Marketing Innovation* (*in lingua inglese)
Corso di Laurea Magistrale in Marketing, consumi e comunicazione (in comune con il Corso di Laurea Magistrale in Strategic Communication)
- Entrepreneurship and Innovation for Creativity and Start up* (in lingua inglese)
Corso di Laurea in Turismo: cultura e sviluppo dei territori
- Management dei patrimoni dell'arte e della cultura Imprenditorialità turistica
INSEGNAMENTI A.A. 2016/2017
Corso di Laurea in Relazioni pubbliche e comunicazione d'impresa
- Retail & Brand Communication
INSEGNAMENTI A.A. 2015/2016
Corso di Laurea in Relazioni pubbliche e comunicazione d'impresa
- Retail & Brand Communication
INSEGNAMENTI A.A. 2014/2015
Corso di Laurea in Relazioni pubbliche e comunicazione d'impresa