Advertiser and CSR Manager in Armando Testa, Advertising Progress Consultant, has worked with several non-profit organizations in the development of communication and fundraising projects. Graduated in Philosophy at the Catholic University of Milan, he has taught at several Italian universities and participated in research projects on social communication, public, corporate social responsibility, new media, social networks and unconventional marketing.
Areas of scientific interest
Communication, Advertising, Social Communication, New Media; Corporate Social Responsibility.
Although IULM University takes all necessary care to ensure the publication of correct, updated and complete information, it is not responsible for the contents of the curricula published online on the Portal www.iulm.it. The holder of this curriculum vitae is the exclusive guarantor and responsible for the correctness and truthfulness of the information contained therein.
È co-autore del testo “La pubblicità sociale, maneggiare con cura”, Carocci (2010); del I° e del II° rapporto sulla comunicazione sociale in Italia, Rai-Eri (2005) e Carocci (2011); è curatore, insieme a Rossella Sobrero, del volume “Pubblicità Progresso, la comunicazione sociale in Italia”, Rai-Eri, 2011.
Pur applicando tutte le necessarie diligenze volte a garantire la pubblicazione di informazioni corrette, aggiornate e complete, l’Università IULM non è responsabile dei contenuti riportati nei curricula pubblicati online sul Portale www.iulm.it.
Il titolare del presente curriculum vitae è garante e responsabile in via esclusiva della correttezza e veridicità delle informazioni in esso riportate.