Nello Barile
Contacts
Telephone
+39 02 891412679
Email
[email protected]
Individual tutorial
Timetable
In the second term 2018/19: Thursday at 15.00.IULM 4 - 2nd floor - office N.4218
He graduated in Sociology with a degree in "Communication and Mass Media" from the University of Rome "La Sapienza" where he also obtained a PhD in Communication Sciences under the tutelage of Prof. Alberto Abruzzese. He has taught Sociology at the IED in Rome, Audio-visual Communication at the Link-Campus University of Malta and Fashion Organization at the Faculty of Humanities at the University of Rome "La Sapienza". More recently, he has taught Media and critical Studies and Political Communication at the American Franklin University of Switzerland and Digital media&marketing at the Istituto Marangoni in Milan. He was editorial director of the scientific magazine C:Cube. Culture:Communication:Consumption and has carried out a research funded by the CNR on "Made in Italy as a metabrand". At IULM, he began teaching Social Change and Cultural Consumption, while he currently teaches Media Sociology and Policies for Culture. He has carried out lecturing and visiting activities at major international research centers including the Graduate Center of the CUNY, the Waseda University of Tokyo and the ECA/USP of Sao Paulo, Brazil. He is the author of numerous books in Italian and articles/contributions published in the USA, UK, Brazil, Russia, Germany, France, Spain. In 2012, he obtained the National Scientific Qualification for the functions of Associate Professor.
Areas of scientific interest
Sociology of emerging media
Culturological analysis of the brand
Communication of political phenomena
Although IULM University applies all necessary diligence to ensure the publication of correct, updated and complete information, it is not responsible for the contents of the curricula published online on the Portal www.iulm.it
The holder of this curriculum vitae is the sole guarantor and responsible for the accuracy and truthfulness of the information contained therein
Although IULM University takes all necessary care to ensure the publication of correct, updated and complete information, it is not responsible for the contents of the curricula published online on the Portal www.iulm.it. The holder of this curriculum vitae is the exclusive guarantor and responsible for the correctness and truthfulness of the information contained therein.
INSEGNAMENTI A.A. 2022/2023
Corso di Laurea in Comunicazione d'impresa e relazioni pubbliche
Corso di Laurea in Corporate Communication and Public Relations
INSEGNAMENTI A.A. 2021/2022
Corso di Laurea in Comunicazione d'impresa e relazioni pubbliche
Corso di Laurea in Corporate Communication and Public Relations
INSEGNAMENTI A.A. 2020/2021
Corso di Laurea in Corporate Communication and Public Relations
Corso di Laurea Magistrale in Strategic Communication
- Digital Communication Management
INSEGNAMENTI A.A. 2019/2020
Corso di Laurea in Corporate Communication and Public Relations
Corso di Laurea Magistrale in Strategic Communication
- Digital Communication Management
INSEGNAMENTI A.A. 2018/2019
Corso di Laurea in Comunicazione, media e pubblicità (Gruppo 2)
Corso di Laurea in Relazioni pubbliche e comunicazione d'impresa
- Sociologia dei media (Gruppo 1 e 2)
Corso di Laurea in Turismo: cultura e sviluppo dei territori
- Politiche per la cultura e comunicazione pubblica
Corso di Laurea Magistrale in Strategic Communication
- Digital Communication Management
INSEGNAMENTI A.A. 2017/2018
Corso di Laurea in Turismo: cultura e sviluppo dei territori
- Politiche per la cultura e la comunicazione pubblica
Corso di Laurea Magistrale in Strategic Communication
- Digital Communication Management
Digital and CrossmediaStrategy
INSEGNAMENTI A.A. 2016/2017
Corso di Laurea in Arti, design e spettacolo
Corso di Laurea in Turismo: cultura e sviluppo dei territori
- Politiche per la cultura e la comunicazione pubblica
INSEGNAMENTI A.A. 2015/2016
Corso di Laurea in Arti, design e spettacolo (in comune con il Corso di Laurea in Turismo: cultura e sviluppo dei territori)
- Politiche per la cultura e comunicazione pubblica
INSEGNAMENTI A.A 2014/2015
Corso di Laurea in Arti, design e spettacolo
Sociologia e psicologia dell'arte e dei media
- Sociologia dei processi culturali e comunicativi
INSEGNAMENTI A.A. 2013/2014
Corso di Laurea in Relazioni pubbliche e comunicazione d’impresa
- Introduzione ai media e sociologia dei processi culturali
INSEGNAMENTI A.A. 2012/2013
Corso di Laurea in Relazioni pubbliche e comunicazione d’impresa
- Introduzione ai media e sociologia dei processi culturali
INSEGNAMENTI A.A. 2011/2012
Corso di Laurea in Relazioni pubbliche e comunicazione d’impresa
- Introduzione ai media e sociologia dei processi culturali
INSEGNAMENTI A.A. 2010/2011
Corso di Laurea in Relazioni pubbliche e comunicazione d’impresa
- Introduzione ai media e sociologia dei processi culturali
Pur applicando tutte le necessarie diligenze volte a garantire la pubblicazione di informazioni corrette, aggiornate e complete, l’Università IULM non è responsabile dei contenuti riportati nei curricula pubblicati online sul Portale www.iulm.it
Il titolare del presente curriculum vitae è garante e responsabile in via esclusiva della correttezza e veridicità delle informazioni in esso riportate