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Daniele Comboni is an expert in Corporate, Public Sector communication and Public Affairs. Graduated in philosophy at the State University of Milan, after having attended post-graduate courses at the London School of Economics and SDA Bocconi, Daniele Comboni worked for many years in communication and publishing, holding communication, PR and marketing positions in large Italian companies, including Olivetti. Daniele Comboni was visiting professor at USI - University of Italian Switzerland in Lugano (Public and Institutional Communication) and adjunct professor at the Milano Bicocca University (Communication for Tourism). He is currently adjunct professor at the IULM University of Milan, in the field of Public Sector Communication and Public Affairs.
Main areas of scientific interest
Corporate and financial communication, Communication in the Public sector, Communication in the Tourist & Destination sector, Public affairs & Lobbying, Media relations, Investor relations.
Although IULM University takes all necessary care to ensure the publication of correct, updated and complete information, it is not responsible for the contents of the curricula published online on the Portal www.iulm.it. The holder of this curriculum vitae is the exclusive guarantor and responsible for the correctness and truthfulness of the information contained therein.
Daniele Comboni: Qualificazione e valorizzazione, considerazioni su Lavoro e capitale monopolistico di H. Braverman, in AutAut n.172, 1979
Daniele Comboni, La risposta è sì, ma fatemi capire qual è la domanda. Note sul Rapporto Nora-Minc, in AutAut n. 174, 1980
Daniele Comboni, Crisi fiscale, crisi sociale, note su Klaus Offe, in AlfaBeta n. 6, 1981
Daniele Comboni, Comunicare le risorse turistiche, in ROLANDO S. (a cura di) La comunicazione di pubblica utilità, Milano ETAS 2003
Daniele Comboni, La comunicazione integrata in ambito pubblico, in ROLANDO S. (a cura di) Teoria e tecnica della comunicazione pubblica, ETAS, 2004 e seconda edizione 2011
Daniele Comboni, La città di Milano nelle principali classifiche internazionali, in: AA.VV., Identità Milano, laboratorio sull’evoluzione del brand, Corraini Edizioni, Milano, 2015
Daniele Comboni, Milano nelle classifiche internazionali di ranking, in: AA.VV. Brand Milano, Atlante della nuova narrativa identitaria, Mimesis Edizioni, 2017
Daniele Comboni (e altri) Public Affairs, Advocacy e Lobbying, capitolo specifico in: INVERNIZZI E., ROMENTI S., Relazioni Pubbliche e corporate communication, terza edizione, 2020, McGraw-Hill – Milano
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INSEGNAMENTI A.A. 2022/2023
Corso di Laurea in Corporate Communication and Public Relations
- Communication Management in Public Sector (Workshop)
INSEGNAMENTI A.A. 2021/2022
Corso di laurea in Corporate Communication and Public Relations