Augusto Felipe Sylwan
Contacts
Born in Argentina on April 8, 1946.
He studies Medicine, Music and Philosophy but it is Advertising that captures him.
In 1970, he worked as a journalist and music critic for the periodical Hoy de Rosario and for several local radio stations.
In 1971, he founded his own Advertising Agency -Gama Publicidad- together with Noemi Manuello and Juan Carlos Caride, which soon became the first agency in his city, Rosario.
In 1977, already in Buenos Aires, he joined the staff of Lautrec (now Nazca/Saatchi&Saatchi), at that time the first agency in Argentina for turnover and creativity, where he acquired a professional experience and training that he considers essential for his career.
In 1978, he moved to Italy and in Milan he worked as a copywriter for ODG and Visa The Creative Group, for clients such as RCS Periodici, Lagostina, San Pellegrino, Lebole, IP and others.
In 1981, he was Creative Director at CBC, the agency of Alfa Romeo, Standa, Allemagna, Triumph among others, and is part of an international Creative Committee for the Alfa Romeo customer - together with the Creative Directors of Germany, Holland, UK and France - which takes care of the European launches of the car manufacturer.
1985 marked the birth of Catullo & Sylwan, an advertising agency founded together with Matteo Catullo, then Marketing Director of Crippa and Berger.
In more than 30 years of uninterrupted activity, he has worked for clients such as: ACI, Albacom, Braun, Bricocenter, Christian Dior, Conad, Continental, Databank, DeAgostini, Dolma, E.Leclerc, Exenia, Ferrero, Foltene, Frico Cheese, Fondazione Ivo De Carneri, Gambero Rosso Editore, Gruppo Italiano Vini, Gruppo Editoriale L'Espresso, Gruppo Rinascente, Henkel, Ibis, Il Giornale, Naga, Pacorini, Rusconi Editore, San Paolo Periodici, Luxottica, Philips, Slow Food, Subaru Automobili, Teatro Comunale di Bolzano, Touring Club Italiano, Upim, Vortice, Yale.
In the 1990s, he continued his activity in the field of creativity and participated in seminars and courses of Creative Problem Solving, in Buffalo, USA. Following the training activities from Springboard (introduction to CPS), Team Building, Advanced Leadership, Tools & Techniques, founded in 2003, along with a group of facilitators and leaders Italian, French and American, CREA (Creativity European Association) -of which he was President until 2004-. CREA is an association dedicated to the spread of creativity, applied to education, marketing, the creation of new products, personal development, through the creation of an annual Congress (www.creaconference.com) in the town of Sestri Levante (GE) and training and supplementary activities of CPS dedicated to companies.
Since the academic year 2005/2006, he has been teaching Advertising Languages in the degree course in Public Relations and Advertising at IULM University in Milan.
Areas of scientific interest
Communication, creativity, advertising
Although IULM University takes all necessary care to ensure the publication of correct, updated and complete information, it is not responsible for the contents of the curricula published online on the Portal www.iulm.it. The holder of this curriculum vitae is the exclusive guarantor and responsible for the correctness and truthfulness of the information contained therein.
Teoria e tecniche della Pubblicità. 2007. Carocci Editore
M.Ferraresi, A. Mortara, A. Sylwan
I Cartolibri della Pubblicità. 1993 - Guaraldi Editore
Ottimismo da vendere. 1993 - Guaraldi Editore
La soluzione alla pagina seguente. 1993 - Guaraldi Editore
1993 x 2. 1993 - Guaraldi Editore
Creatività. 1993 - Guaraldi Editore
Pur applicando tutte le necessarie diligenze volte a garantire la pubblicazione di informazioni corrette, aggiornate e complete, l’Università IULM non è responsabile dei contenuti riportati nei curricula pubblicati online sul Portale www.iulm.it.
Il titolare del presente curriculum vitae è garante e responsabile in via esclusiva della correttezza e veridicità delle informazioni in esso riportate.
INSEGNAMENTI A.A. 2022/2023
Corso di Laurea in Comunicazione d'impresa e relazioni pubbliche (Gruppo 1, 2)
INSEGNAMENTI A.A. 2021/2022
Corso di Laurea in Comunicazione d'impresa e relazioni pubbliche (Gruppo 1, 2)
INSEGNAMENTI A.A. 2020/2021
Corso di Laurea in Comunicazione d'impresa e relazioni pubbliche (Gruppo 1, 2)
INSEGNAMENTI A.A. 2019/2020
Corso di Laurea in Comunicazione d'impresa e relazioni pubbliche (Gruppo 1, 2)
INSEGNAMENTI A.A. 2018/2019
Corso di Laurea in Relazioni pubbliche e comunicazione d'impresa (Gruppo 1, 2)
INSEGNAMENTI A.A. 2017/2018
Corso di Laurea in Relazioni pubbliche e comunicazione d'impresa (Gruppo 1)
Corso di Laurea in Relazioni pubbliche e comunicazione d'impresa (Gruppo 2)
INSEGNAMENTI A.A. 2016/2017
Corso di Laurea in Relazioni pubbliche e comunicazione d'impresa (Gruppo 1)
Linguaggi della pubblicità
Corso di Laurea in Relazioni pubbliche e comunicazione d'impresa (Gruppo 2)
Linguaggi della pubblicità
INSEGNAMENTI A.A. 2015/2016
Corso di Laurea in Relazioni pubbliche e comunicazione d'impresa
INSEGNAMENTI A.A. 2014/2015
Corso di Laurea in Relazioni pubbliche e comunicazione d'impresa
- Linguaggi della pubblicità
INSEGNAMENTI A.A. 2013/2014
Corso di Laurea in Relazioni pubbliche e comunicazione d’impresa
- Linguaggi della pubblicità
INSEGNAMENTI A.A. 2012/2013
Corso di Laurea in Relazioni pubbliche e comunicazione d’impresa
- Linguaggi della pubblicità
INSEGNAMENTI A.A. 2011/2012
Corso di Laurea in Relazioni pubbliche e comunicazione d’impresa
- Linguaggi della pubblicità
INSEGNAMENTI A.A. 2010/2011
Corso di Laurea in Relazioni pubbliche e comunicazione d’impresa
- Linguaggi della pubblicità I e II
Pur applicando tutte le necessarie diligenze volte a garantire la pubblicazione di informazioni corrette, aggiornate e complete, l’Università IULM non è responsabile dei contenuti riportati nei curricula pubblicati online sul Portale www.iulm.it.
Il titolare del presente curriculum vitae è garante e responsabile in via esclusiva della correttezza e veridicità delle informazioni in esso riportate