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In the second term 2018/19: Tuesday 5 p.m
Graduated in modern literature with a thesis in History of Art Criticism.
Aggregate professor of Contemporary Art History, he teaches Contemporary Fashion
She has dealt in particular with the history of contemporary fashion, focusing on its creative and social aspects. She has participated in various projects for the creation of a fashion museum in Milan, both traditional and virtual, working with the City of Milan, the MODO Company and the Triennale. She was a member of CISST and worked in the editorial staff of the magazine "Arte Tessile". She has written essays on various themes, including Italian fashion of the twentieth century studied under different aspects (the prêt à porter and the stylists, the twenties and thirties, the Made in Italy fifties, the origins of fashion photography, the relationship with French fashion) the youth fashions of the sixties, the origins of modern clothing. She wrote a history of fashion from the 18th to the 21st century.
She has organised several exhibitions and collaborated in the catalogues of exhibitions organized by various cultural institutions. She collaborates with the Gianfranco Ferré Foundation and the Ratti Foundation.
Areas of scientific interest
History of fashion
Although IULM University takes all necessary care to ensure the publication of correct, updated and complete information, it is not responsible for the contents of the curricula published online on the Portal www.iulm.it. The holder of this curriculum vitae is the exclusive guarantor and responsible for the correctness and truthfulness of the information contained therein.
E. Morini, N. Bocca, Lo stilismo nella moda femminile in La Moda Italiana. Dall’antimoda allo stilismo, Banco di Santo Spirito Electa, Milano, 1986 pp. 64-179
E.Morini, M.Rosina, Le donne, la moda, la guerra. Emancipazione femminile e moda durante la Prima guerra mondiale, Museo Storico Italiano della Guerra, Rovereto 2003
E.Morini, M.Rosina, La moda come passione e come professione. La donazione Silvana Bernasconi, Silvana Editoriale, Cinisello Balsamo 2005
E.Morini, La semplice, meravigliosa moda italiana in Annicinquanta, Skira, Milano, 2005 pp. 266-307
E. Morini, La tuta. Da antimoda a haute couture in Thayaht. Un artista alle origini del made in Italy, Museo del Tessuto Edizioni, Prato 2007, pp. 24-33
E. Morini, Storia della moda XVIII-XXI secolo, Skira, Milano 2011
E. Morini, Max Mara. Sixty Years of Fashion in Coats! Max Mara, Sixty Years of Italian Fashion, editor Rasche Adelheid, Skira Milano 2011, pp. 17-79
Pur applicando tutte le necessarie diligenze volte a garantire la pubblicazione di informazioni corrette, aggiornate e complete, l’Università IULM non è responsabile dei contenuti riportati nei curricula pubblicati online sul Portale www.iulm.it.
Il titolare del presente curriculum vitae è garante e responsabile in via esclusiva della correttezza e veridicità delle informazioni in esso riportate.
INSEGNAMENTI A.A.2022/2023
Corso di Laurea in Arti, spettacolo ed eventi culturali
Corso di Laurea in Moda e industrie creative
- La fotografia di moda e di design
INSEGNAMENTI A.A. 2021/2022
Corso di Laurea in Arti, spettacolo ed eventi culturali
Corso di Laurea in Moda e industrie creative
- La fotografia di moda e di design
INSEGNAMENTI A.A. 2020/2021
Corso di Laurea in Arti, spettacolo ed eventi culturali
INSEGNAMENTI A.A. 2019/2020
Corso di Laurea in Arti, spettacolo ed eventi culturali
-Culture della moda— Moda contemporanea
INSEGNAMENTI A.A. 2018/2019
Corso di Laurea in Arti, spettacolo, eventi culturali
- Culture della moda e del design
Moda contemporanea
INSEGNAMENTI A.A. 2017/2018
Corso di Laurea in Arti, spettacolo, eventi culturali
- Culture della moda e del design
Moda contemporanea
INSEGNAMENTI A.A. 2016/2017
Corso di Laurea in Arti, design e spettacolo
Culture della moda e del design
- Forme e processi della moda
Forme dell'intermedialità
- Storia della moda contemporanea
INSEGNAMENTI A.A. 2015/2016
Corso di Laurea in Arti, design e spettacolo
Moda e comunicazione visiva
- Storia della moda
Forme dell'intermedialità
- Comunicazione della moda contemporanea
Corso di Laurea Magistrale in Marketing, consumi e comunicazione (in comune ai tre indirizzi)
INSEGNAMENTI A.A. 2014/2015
Corso di Laurea Magistrale in Marketing, consumi e comunicazione
INSEGNAMENTI A.A. 2013/2014
Corso di Laurea in Comunicazione nei mercati dell'arte e della cultura
- Storia della moda contemporanea
Corso di Laurea Magistrale in Marketing, consumi e comunicazione
INSEGNAMENTI A.A. 2012/2013
Corso di Laurea Magistrale in Marketing, consumi e comunicazione
indirizzo brand management
indirizzo retail management
INSEGNAMENTI A.A. 2011/2012
Corso di Laurea Magistrale in Strategia e comunicazione della marca, moda e design
Corso di Laurea Magistrale in Marketing, consumi e comunicazione
Corso di Laurea Magistrale in Marketing, consumi e distribuzione commerciale
- Moda contemporanea
INSEGNAMENTI A.A. 2010/2011
Corso di Laurea magistrale in Strategia e comunicazione della marca, moda e design
- Moda contemporanea
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Il titolare del presente curriculum vitae è garante e responsabile in via esclusiva della correttezza e veridicità delle informazioni in esso riportate