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Upon reservation to be agreed with the teacher by e-mail.
Anita Longo has been collaborating with the IULM University since 2005 for training activities in the field of Information and Communication Technology, she is professor of General Informatics at the Faculty of Economics of the Catholic University of Milan and she works as a consultant in the field of new digital technologies and new media.
She has a degree in Information Science (Computer Science), a Master's degree in Banking Management and has worked as project leader at the Industry Marketing Finanza Olivetti. She collaborates with the non-profit world in the education sector and has a Master's degree in Orientation Professional to respond with support interventions to the choice and professional design of young people, students and workers, including through the use of the Web and Social Media.
Since 2015, she has been the didactic coordinator of the IATH Academy in Cernobbio (Como), which provides higher education courses (ITS) aimed at developing junior professionals who operate at a qualified level within the Tourism and Hospitality sectors.
Main areas of scientific interest
Web and Social Media
E-Charity
Web marketing
Although IULM University takes all necessary care to ensure the publication of correct, updated and complete information, it is not responsible for the contents of the curricula published online on the Portal www.iulm.it. The holder of this curriculum vitae is the exclusive guarantor and responsible for the correctness and truthfulness of the information contained therein.
2015 - Tecnologie e innovazione nei mercati digitali” AA.VV. - A. Carignani, L. Negri, A. Longo - Pearson, Milano
2011 - “ICT, sistemi informativi e mercati digitali”, AA.VV. - A. Carignani, L. Negri, A. Longo - Pearson, Milano
2007 - “ICT e Sistemi Informativi aziendali”, A. Carignani, M. Bello, A. Longo et al. , McGraw-Hill, Milano
2006 - “Innovazione Tecnologica e coordinate etiche”, Quaderni del Corso di Laurea in Economia e Gestione Aziendale – Gestione delle Imprese del terziario e dei servizi commerciali, a cura di A. Longo, N. Patrignani, Università Cattolica Milano
2005 - “Internet, Comunicazione e Business”- dispensa a cura di A.Carignani, M. Bello, A. Longo
2003-2004 Progetto di ricerca “IS on Education in Europe” con il patrocinio di itAIS e IS MED Club: analisi dei contenuti e architettura dei curricula accademici in Europa - Università IULM - Milano
2003 - “P2P e B2b: collaborare, alla pari, in W.G. Scott (ed.), Manuale di Management, Ed. Il Sole24Ore
2002 - “Progetto e-learning” per il “Master in Marketing ed Economia digitale” presso il Centrimark - Università Cattolica del Sacro Cuore - Milano
2001 - "Sistemi di pagamento online", in M. Sorrentino and A. Carignani (ed.), On line banking, McGraw-Hill, Milano.
Pur applicando tutte le necessarie diligenze volte a garantire la pubblicazione di informazioni corrette, aggiornate e complete, l’Università IULM non è responsabile dei contenuti riportati nei curricula pubblicati online sul Portale www.iulm.it.
Il titolare del presente curriculum vitae è garante e responsabile in via esclusiva della correttezza e veridicità delle informazioni in esso riportate.
INSEGNAMENTI A.A. 2022/2023
Corso di Laurea in Turismo, management e cultura
- Information and Communication Technology for Tourism
INSEGNAMENTI A.A. 2021/2022
Corso di Laurea in Turismo, management e cultura
- Information and Communication Technology for Tourism
INSEGNAMENTI A.A. 2020/2021
Corso di Laurea in Turismo, management e cultura
- Information and Communication Technology for Tourism
INSEGNAMENTI A.A. 2019/2020
Corso di Laurea in Turismo, management e territorio
-Information and Communication Technology for Tourism
INSEGNAMENTI A.A 2018/2019
Corso di Laurea in Turismo, management e territorio
- Information and Communication Technology for Tourism (Strumenti per il turismo)
INSEGNAMENTI A.A 2017/2018
Corso di Laurea in Turismo, management e territorio
Information and Communication Technology for Tourism (Strumenti per il turismo)
INSEGNAMENTI A.A 2016/2017
Corso di Laurea in Relazioni pubbliche e comunicazione d'impresa (Gruppo 1)