
Annamaria Esposito


Contacts
Telephone
+39 02 891412742
Email
[email protected]
Individual tutorial
Timetable
Upon reservation to be agreed with the teacher by e-mail. Please indicate in the subject line that it is a request for individual tutorial and specify your degree course.
CURRENT POSITION:
Associate Professor of Management and marketing at IULM University where she teaches Event Management and Marketing, Fashion and Design Marketing and Events Organization and Communication.
She is member of the AQ Group for the undergraduate course in Fashion and Creative Industries; member of the Faculty of the Doctoral Program in Communication Markets and Society; member of the Scientific Committee of the Centre for Employee Relations and Communication.
She is responsible for the internationalization of the Faculty of Arts and Tourism where she coordinates the activities relating to the Additional Learning Obligations.
Member of the scientific committee of the International Conference on Applied Economics; ad hoc reviewer for several journals. Member of the academic associations: AIDEA, BAM, EURAM, SIM, SIMA.
RESEARCH LINES:
Marketing of cultural products; management of cultural organizations; project management in cultural organizations; event management and marketing; marketing of fashion, luxury goods and services; brand communications; crisis communication.
DISCIPLINARY GROUP:
Management (SECS-P/08)
Although IULM University takes all necessary care to ensure the publication of correct, updated and complete information, it is not responsible for the contents of the curricula published online on the Portal www.iulm.it. The holder of this curriculum vitae is the exclusive guarantor and responsible for the correctness and truthfulness of the information contained therein.
INSEGNAMENTI A.A. 2022/2023
Corso di Laurea in Turismo, management e cultura
- Organizzazione e comunicazione degli eventi
Corso di Laurea in Arti, spettacolo, eventi culturali
- Project management degli eventi e dello spettacolo
Corso di Laurea in Moda e industrie creative
- Marketing della moda e del design
INSEGNAMENTI A.A. 2021/2022
Corso di Laurea in Arti, spettacolo, eventi culturali
- Marketing e management degli eventi - Project management degli eventi e dello spettacolo
- Project management degli eventi e dello spettacolo
- Management e Marketing delle attività culturali e dello spettacolo
Corso di Laurea in Moda e industrie creative
- Marketing della moda e del design - Fondamenti di marketing
INSEGNAMENTI A.A. 2020/2021
Corso di Laurea in Arti, spettacolo, eventi culturali
- Management e marketing delle attività culturali e dello spettacolo
INSEGNAMENTI A.A. 2019/2020
Corso di Laurea in Arti, spettacolo, eventi culturali
-Crowdfunding for art
- Management e Marketing delle attività culturali e dello spettacolo
INSEGNAMENTI A.A. 2018/2019
Corso di Laurea in Arti, spettacolo, eventi culturali
Corso di Laurea in Arti, design e spettacolo
- Management e Marketing delle attività culturali e dello spettacolo
Corso di Laurea Magistrale in Arti, patrimoni e mercati
- Laboratorio di progettazione, produzione comunicazione artistica e culturale
INSEGNAMENTI A.A. 2017/2018
Corso di Laurea in Arti, design e spettacolo (in comune con il Corso di Laurea in Turismo: cultura e sviluppo dei territori)
Corso di Laurea in Arti, design e spettacolo
- Management e Marketing delle attività culturali e dello spettacolo
- Laboratorio di progettazione artistica e culturale
Corso di Laurea Magistrale in Arti, patrimoni e mercati
Management e Marketing delle attività culturali e dello spettacolo
INSEGNAMENTI A.A. 2016/2017
Corso di Laurea in Arti, design e spettacolo
- Management e marketing delle attività culturali e dello spettacolo
INSEGNAMENTI A.A. 2015/2016
Corso di Laurea in Arti, design e spettacolo
- Forme di organizzazione della produzione creativa
Corso di Laurea Magistrale in Arti, patrimoni e mercati
- Gestione delle organizzazioni culturali
INSEGNAMENTI A.A. 2014/2015
Corso di Laurea in Comunicazione nei mercati dell'arte e della cultura
Gestione delle attività culturali
- Gestione delle organizzazioni culturali
INSEGNAMENTI A.A. 2013/2014
Corso di Laurea in Comunicazione nei mercati dell'arte e della cultura
Gestione delle attività culturali
- Gestione delle organizzazioni culturali
Corso di Laurea Magistrale in Arti, patrimoni e mercati
Gestione e marketing delle organizzazioni culturali
- Management delle organizzazioni culturali
INSEGNAMENTI A.A. 2011/2012
Corso di Laurea Magistrale in Marketing, consumi e distribuzione commerciale
Comunicazione d’impresa
- II Modulo (laboratorio)