Massimo Cellario
Contacts
Individual tutorial
Timetable
The teacher receives by appointment to be agreed by email.
Massimo Cellario, degree and doctorate in Computer Engineering, is a researcher, lecturer and consultant in the field of Digital Media and Multimedia, since 1998, with activities of collaboration and coordination in Italian and international projects (among the most recent: University of Pavia, University IULM of Milan, Lombardy Region, IUSS, Université de Tunis, University of Hawaii, Rotary Foundation, Mediaset, RAI, Ministry of Culture, European Union). Current projects focus on Narrative and Interactive Media, with particular reference to Digital Animation/Visual Effects, Web design and Visual Communication Perception/Attention. Past academic research activities have also included the areas of Human Machine Interaction (interface design), e-Learning (instructional design) and Artificial Vision.
Main areas of scientific interest
General areas:
- Digital Media / MultiMedia Communication
- Education / Entertainment / Edutainment
- Virtual Reality / Information Visualization / HCI
Specific areas (current interest): - Web-based
Shared Interactive Systems (Communities, Virtual and Mixed Reality) -
Instructional Design / Game Design
Related areas: -
Digital Media/MultiMedia Development (2D/3D Image, Video, Animation, Web, CD/DVD) - Cognitive
Science (Perception, Emotion, Decision), Intelligent Systems (Objects, Environments)
Although IULM University takes all necessary care to ensure the publication of correct, updated and complete information, it is not responsible for the contents of the curricula published online on the Portal www.iulm.it. The holder of this curriculum vitae is the exclusive guarantor and responsible for the correctness and truthfulness of the information contained therein.
V. Cantoni, M. Cellario, and M. Porta, Perspectives and Challenges in E-Learning: Towards Natural Interaction Paradigms, Journal of Visual Languages and Computing - Special Issue, Volume 15, 2004
M. Bertozzi, A. Broggi, M. Cellario, A. Fascioli, P. Lombardi, and M. Porta, Artificial Vision in Road Vehicles, Proceedings of the IEEE - Special Issue on Visual Perception, Jul 2002
A. Broggi, M. Cellario, P. Lombardi, and M. Porta, An evolutionary approach to visual sensing for vehicle navigation, IEEE Trans. on Industrial Electronics - Special Issue on Soft Computing Techniques, Feb 2003
M. Cellario, Human-Centered Intelligent Vehicles: Toward Multimodal Interface Integration, IEEE Intelligent Systems, Jul/Aug 2001
V. Cantoni and M. Cellario, Visual Attention Systems, book chapter in Human and Machine Perception 3: Thinking, Deciding, and Acting, edited by V. Cantoni et al., Kluwer Academic/Plenum Publishers, New York, 2001.
Pur applicando tutte le necessarie diligenze volte a garantire la pubblicazione di informazioni corrette, aggiornate e complete, l’Università IULM non è responsabile dei contenuti riportati nei curricula pubblicati online sul Portale www.iulm.it.
Il titolare del presente curriculum vitae è garante e responsabile in via esclusiva della correttezza e veridicità delle informazioni in esso riportate.
INSEGNAMENTI A.A. 2022/2023
Corso di Laurea in Comunicazione, media e pubblicità (Gruppo 1, 2)
Linguaggi del Web
INSEGNAMENTI A.A. 2021/2022
Corso di Laurea in Comunicazione, media e pubblicità (Gruppo 1, 2)
Linguaggi del Web
Corso di Laurea Magistrale in Televisione, cinema e new media
Racconti Digitali
- Laboratorio di Interaction Design
INSEGNAMENTI A.A. 2020/2021
Corso di Laurea in Comunicazione, media e pubblicità (Gruppo 1, 2)
Linguaggi del Web
Corso di Laurea Magistrale in Televisione, cinema e new media
New Media and Digital Entertainment
- Laboratorio di Interaction Design
INSEGNAMENTI A.A. 2019/2020
Corso di Laurea in Comunicazione, media e pubblicità
- Linguaggi del Web
Laboratorio di scritture multimediali e web design
Corso di Laurea Magistrale in Televisione, cinema e new media (Indirizzo: New media e arte digitale)
- New Media and Digital Entertainment
Laboratorio di Interaction Design
INSEGNAMENTI A.A. 2018/2019
Corso di Laurea in Comunicazione, media e pubblicità (Gruppo 1, 2)
- Mass media, new media e società delle reti
Laboratorio di scritture multimediali e web design
Corso di Laurea Magistrale in Televisione, cinema e new media (Indirizzo: Televisione e cross media)
- New Media and Digital Entertainment
Laboratorio di Interaction Design
INSEGNAMENTI A.A. 2017/2018
Corso di Laurea in Comunicazione, media e pubblicità (Gruppo 1)
Mass media, new media e società delle reti
- Laboratorio di scritture multimediali e web design
Corso di Laurea in Comunicazione, media e pubblicità (Gruppo 2)
Mass media, new media e società delle reti
- Laboratorio di scritture multimediali e web design
Corso di Laurea Magistrale in Televisione, cinema e new media (Indirizzo: Televisione e cross media)
New media ed entertainment digitale
- Laboratorio di interaction design
INSEGNAMENTI A.A. 2016/2017
Corso di Laurea in Relazioni pubbliche e comunicazione d'impresa (Gruppo 1)
- Information and Communication Technology
Corso di Laurea in Comunicazione, media e pubblicità (Gruppo 1)
Mass media, new media e società delle reti
- Laboratorio di scritture multimediali e web design
Corso di Laurea in Comunicazione, media e pubblicità (Gruppo 2)
Mass media, new media e società delle reti
- Laboratorio di scritture multimediali e web design
Corso di Laurea Magistrale in Televisione, cinema e new media (Indirizzo: Televisione e cross media)
New media ed entertainment digitale
- Laboratorio di interaction design
INSEGNAMENTI A.A. 2014/2015
Corso di Laurea in Comunicazione, media e pubblicità - I anno
Mass media, new media e società delle reti
- Laboratorio di scritture multimediali e web design
Corso di Laurea in Comunicazione, media e pubblicità - III anno
Mass media, new media e società delle reti
- Laboratorio di scritture multimediali e web design
Corso di Laurea Magistrale in Studi culturali e relazioni internazionali
Corso di Laurea Magistrale in Televisione, cinema e new media (Indirizzo: Televisione e cross media)
New media ed entertainment digitale
- Laboratorio di interaction design
INSEGNAMENTI A.A. 2013/2014
Corso di Laurea Magistrale in Televisione, cinema e new media
New media ed Entertainment digitale
- Laboratorio di interaction design
Corso di Laurea in Comunicazione, media e pubblicità
Mass media, new media e società delle reti
- Laboratorio di scritture multimediali e web design
Corso di Laurea Magistrale in Studi culturali e relazioni internazionali
INSEGNAMENTI A.A. 2012/2013
Corso di Laurea in Comunicazione, media e pubblicità
Mass media, new media e società delle reti
- Laboratorio di scritture multimediali e web design
Corso di Laurea Magistrale in Televisione, cinema e new media
New media ed Entertainment digitale
- Laboratorio di interaction design
INSEGNAMENTI A.A. 2011/2012
Corso di Laurea in Comunicazione, media e pubblicità
Mass media, new media e società delle reti
- Laboratorio di scritture multimediali
- Laboratorio di web design
Corso di Laurea Magistrale in Televisione, cinema e new media
- Laboratorio di animazione digitale
INSEGNAMENTI A.A. 2010/2011
Corso di Laurea in Comunicazione, media e pubblicità
- Laboratorio di Scritture multimediali/Digital media
- Laboratorio di Web design
Corso di Laurea magistrale in Televisione, cinema e new media
- Laboratorio di Animazione digitale