Emma Zavarrone
Proxy for the Third Mission
Department of HumanitiesFaculty of Communication
Contacts
Individual tutorial
Timetable
Individual tutorials will be held by e-mail.
Associate Professor of Social Statistics at the Faculty of Communication, Public Relations and Advertising at the Free University of Languages and Communication IULM, Milan.
She holds a PhD in "Strategy, Management and Quantitative Business Methods" from the State University of Milan (12th cycle). From 2000 to 2005, she was a university researcher in social statistics at the Faculty of Economics (Univ. Milano-Bicocca) and from 2005 to 2009, she was an associate professor at the same university, teaching Social Statistics, Quantitative Market Analysis, Quantitative Methods for the Evaluation of Tourist Services, Social Statistics for Market Surveys
Since February 2006, she has been teaching Statistics and Market Research at the Faculty of Communication and Entertainment Sciences - Public Relations and Advertising Degree Course - IULM University.
Component of research projects of national and international interest.
Member of the SIS (Italian Statistical Society) Commission: Communication and dissemination Statistics
SIS Associate, Cladag.
Areas of scientific interest
University-labour market transition: analysis of skills, human capital and labour market, effectiveness of the training process with particular attention to the quantification of the reputation of the universities
Network Textual analysis
Statistical methodologies for marketing research: structural models (LISREL and PLS-pm approach)
Statistical methodologies applied to finance
Although IULM University applies all necessary diligence to ensure the publication of correct, updated and complete information, it is not responsible for the contents of the curricula published online on the Portal www.iulm.it. The holder of this curriculum vitae is the exclusive guarantor and responsible for the correctness and truthfulness of the information contained therein.
Although IULM University takes all necessary care to ensure the publication of correct, updated and complete information, it is not responsible for the contents of the curricula published online on the Portal www.iulm.it. The holder of this curriculum vitae is the exclusive guarantor and responsible for the correctness and truthfulness of the information contained therein.
INSEGNAMENTI A.A. 2022/2023
Corso di Laurea in Comunicazione d'impresa e relazioni pubbliche
Statistica e ricerche di mercato
Corso di Laurea Magistrale in Intelligenza artificiale, impresa, società
Laboratorio di analisi testuale per social media
INSEGNAMENTI A.A. 2021/2022
Corso di Laurea in Comunicazione d'impresa e relazioni pubbliche
Statistica e Ricerche di Mercato
Corso di Laurea Magistrale in Marketing, consumi e comunicazione
Corso di Laurea Magistrale in Intelligenza Artificiale, Impresa e Società
Laboratorio di analisi testuale per social media
INSEGNAMENTI A.A. 2020/2021
Corso di Laurea in Comunicazione d'impresa e relazioni pubbliche
- Statistica e ricerche di mercato
Corso di Laurea Magistrale in Marketing, consumi e comunicazione
-Laboratorio di analisi testuale per social media
INSEGNAMENTI A.A. 2019/2020
Corso di Laurea in Relazioni pubbliche e comunicazione d'impresa
- Statistica e ricerche di mercato
Corso di Laurea Magistrale in Marketing, consumi e comunicazione
- Laboratorio di analisi testuale per social media
INSEGNAMENTI A.A. 2018/2019
Corso di Laurea in Relazioni pubbliche e comunicazione d'impresa
- Statistica e ricerche di mercato
Corso di Laurea Magistrale in Marketing, consumi e comunicazione (Gruppo 1, 2)
- Laboratorio di analisi testuale per social media
INSEGNAMENTI A.A. 2017/2018
Corso di Laurea in Relazioni pubbliche e comunicazione d'impresa
- Statistica e ricerche di mercato
Corso di Laurea Magistrale in Marketing, consumi e comunicazione (Gruppo 1)
Corso di Laurea Magistrale in Marketing, consumi e comunicazione (Gruppo 2)
Corso di Laurea Magistrale in Marketing, consumi e comunicazione
- Laboratorio di Statistica Sociale per la social network analysis
INSEGNAMENTI A.A. 2016/2017
Corso di Laurea in Relazioni pubbliche e comunicazione d'impresa
- Statistica e ricerche di mercato
Corso di Laurea Magistrale in Marketing, consumi e comunicazione (indirizzo: Retail management)
Corso di Laurea Magistrale in Marketing, consumi e comunicazione (indirizzo: Brand management)
Corso di Laurea Magistrale in Marketing, consumi e comunicazione (indirizzi: Retail e Brand management, Digital marketing management)
- Laboratorio di statistica sociale per la social network analysis
INSEGNAMENTI A.A. 2015/2016
Corso di Laurea in Relazioni pubbliche e comunicazione d'impresa
- Statistica e ricerche di mercato
Corso di Laurea Magistrale in Marketing, consumi e comunicazione (indirizzo: Retail management)
- Analisi e ricerche di mercato
Corso di Laurea Magistrale in Marketing, consumi e comunicazione (indirizzo: Brand management)
- Analisi e ricerche di mercato
Corso di Laurea Magistrale in Marketing, consumi e comunicazione (indirizzi: Retail e Brand management, Digital marketing management)
- Laboratorio di statistica sociale per la social network analysis
INSEGNAMENTI A.A. 2014/2015
Corso di Laurea in Relazioni pubbliche e comunicazione d'impresa
- Statistica e ricerche di mercato
Corso di Laurea Magistrale in Marketing, consumi e comunicazione (indirizzo: Retail e Brand management)
- Analisi e ricerche di mercato
INSEGNAMENTI A.A. 2013/2014
Corso di Laurea in Relazioni pubbliche e comunicazione d'impresa
Statistica e ricerche di mercato
- Statistica
Corso di Laurea Magistrale in Marketing, consumi e comunicazione (indirizzo: brand management)
- Analisi e ricerche di mercato
Corso di Laurea Magistrale in Marketing, consumi e comunicazione (indirizzo: retail management)
- Analisi e ricerche di mercato
INSEGNAMENTI A.A. 2012/2013
Corso di Laurea in Relazioni pubbliche e comunicazione d’impresa
Statistica e ricerche di mercato
- Statistica
Corso di Laurea Magistrale in Marketing, consumi e comunicazione indirizzo retail management
- Analisi e ricerche di mercato
Corso di Laurea Magistrale in Marketing, consumi e comunicazione indirizzo brand management
- Analisi e ricerche di mercato
INSEGNAMENTI A.A. 2011/2012
Corso di Laurea in Relazioni pubbliche e comunicazione d’impresa
- Statistica e ricerche di mercato
Corso di Laurea Magistrale in Marketing, consumi e comunicazione
- Analisi e ricerche di mercato
INSEGNAMENTI A.A. 2010/2011
Corso di Laurea in Relazioni pubbliche e comunicazione d’impresa
- Statistica e ricerche di mercato
Corso di Laurea magistrale in Marketing, consumi e distribuzione commerciale
- Analisi e ricerche di mercato I