Massimo Viganò
Contacts
Email
[email protected]
Individual tutorial
Timetable
Upon reservation to be agreed with the teacher by e-mail.
1994
Bocconi University of Commerce Degree in Business Administration - specialization in Business Administration
1994- 2002 Cescom Researcher
(Centre for Studies on Commerce) Bocconi University
1997 - 2003
. Bocconi University Lecturer in Economics and Management of Commercial Enterprises (EGIC) and Marketing
1997- 1999
Teacher EGIC (Strategie e strutture delle aziende commerciali)
1998 - 1999
Teacher EGIC (Economia della distribuzione commerciale)
2000 - 2002
Teacher "Marketing
"2000 - 2003
Teacher EGIC (Rapporti Industria-Distribuzione)
2000 - 2003
Teacher "Marketing I e II" IULM University Milan
2003 - now
Lecturer in charge of "Laboratorio di Trade Marketing" in the context of the specialist degree in "Consumption, commercial distribution and business communication".
Areas of scientific interest
Industry and distribution relations
analysis of the evolution and dynamics of purchasing and consumption
behaviour and valuation of economic, social and environmental impacts related to the opening of large retail outlets
Management control systems for commercial companies
Internet and e-commerce management
Although IULM University takes all necessary care to ensure the publication of correct, updated and complete information, it is not responsible for the contents of the curricula published online on the Portal www.iulm.it. The holder of this curriculum vitae is the exclusive guarantor and responsible for the correctness and truthfulness of the information contained therein.
Bertozzi P., M. Viganò (1996), “L’impatto economico e territoriale dei centri commerciali: una proposta metodologica”, Commercio – Rivista di Economia e Politica Commerciale, (58): 5-52
Viganò M. (1998), “L’impatto occupazionale delle grandi strutture di vendita: una proposta metodologica”, Commercio – Rivista di Economia e Politica Commerciale, (62): 3-26
Frontini A., M. Viganò (1998), “I centri commerciali al dettaglio in Italia: evoluzione e prospettive di sviluppo”, Commercio – Rivista di Economia e Politica Commerciale, (63): 3-31
Viganò M. (1998), “The development and characteristics of shopping centres in Italy”, The European Retail Digest, (18): 39-42
Viganò M. (2000), “Il category management nelle imprese della distribuzione”, in Castaldo S., P. Bertozzi (2000), Category Management, Milano: McGraw-Hill
Pur applicando tutte le necessarie diligenze volte a garantire la pubblicazione di informazioni corrette, aggiornate e complete, l’Università IULM non è responsabile dei contenuti riportati nei curricula pubblicati online sul Portale www.iulm.it.
Il titolare del presente curriculum vitae è garante e responsabile in via esclusiva della correttezza e veridicità delle informazioni in esso riportate.
INSEGNAMENTI A.A. 2022/2023
Corso di Laurea Magistrale in Marketing, consumi e comunicazione
- Branding and Trade Marketing
INSEGNAMENTI A.A. 2021/2022
Corso di Laurea Magistrale in Marketing, consumi e comunicazione
- Branding and Trade Marketing
INSEGNAMENTI A.A. 2020/2021
Corso di Laurea Magistrale in Marketing, consumi e comunicazione
- Branding and Trade Marketing
INSEGNAMENTI A.A. 2019/2020
Corso di Laurea Magistrale in Marketing, consumi e comunicazione
- Laboratorio di Trade Marketing
INSEGNAMENTI A.A. 2018/2019
Corso di Laurea Magistrale in Marketing, consumi e comunicazione
- Laboratorio di Trade Marketing
INSEGNAMENTI A.A. 2017/2018
Corso di Laurea Magistrale in Marketing, consumi e comunicazione
- Laboratorio di Trade Marketing
INSEGNAMENTI A.A. 2016/2017
Corso di Laurea Magistrale in Marketing, consumi e comunicazione (Indirizzo: Retail Management)
- Laboratorio di trade marketing
INSEGNAMENTI A.A. 2015/2016
Corso di Laurea Magistrale in Marketing, consumi e comunicazione (Indirizzo: Retail Management)
- Laboratorio di trade marketing
INSEGNAMENTI A.A. 2014/2015
Corso di Laurea Magistrale in Marketing, consumi e comunicazione (Indirizzo: Retail Management)
- Laboratorio di trade marketing
INSEGNAMENTI A.A. 2013/2014
Corso di Laurea magistrale in Marketing, consumi e comunicazione - indirizzo retail management
- Laboratorio di Trade Marketing
INSEGNAMENTI A.A. 2012/2013
Corso di Laurea Magistrale in Marketing, consumi e comunicazione - indirizzo retail management
- Laboratorio di Trade Marketing
INSEGNAMENTI A.A. 2011/2012
Corso di Laurea Magistrale in Marketing, consumi e distribuzione commerciale
- Laboratorio di Trade marketing
INSEGNAMENTI A.A. 2010/2011
Corso di Laurea magistrale in Marketing, consumi e distribuzione commerciale