Alessio Semoli
Contacts
Email
[email protected]
Individual tutorial
Timetable
Upon reservation to be agreed with the teacher by e-mail.
Alessio Semoli is an expert in digital innovation, working in the Internet sector since 1997, over the years has created companies in the digital field as a reality specializing in agency marketing services, technology and product innovation. After having made some exits from these companies and having understood what was not working in the world of digital entrepreneurship, today he deals with investing in the growth of innovative start-ups.
He is currently CEO and Managing Partner of PranaVentures Italian venture capitalist company which aims to support entrepreneurs in seed and early-stage phase, with a data-driven approach
Keynote Speaker for Italian and International Digital Marketing and Innovation events and Mentor/Coach for Executive Managers
Main areas of scientific interest
The main areas are linked to technological innovation driven by numbers and data in particular:
Digital Marketing Analytics
Business Intelligence
Artificial Intelligence
Big Data
Analysis
Marketing Automation
Social Media Marketing
Although IULM University takes all necessary care to ensure the publication of correct, updated and complete information, it is not responsible for the contents of the curricula published online on the Portal www.iulm.it. The holder of this curriculum vitae is the exclusive guarantor and responsible for the correctness and truthfulness of the information contained therein.
Digital Analytics- Prendi il controllo del tuo Business online - Hoepli – 2017
Marketing Automation – Guida completa per automatizzare il tuo business online - Hoepli – 2015
Web Analytics – il segreto di un progetto di successo su web – 2012 - 2009
Pur applicando tutte le necessarie diligenze volte a garantire la pubblicazione di informazioni corrette, aggiornate e complete, l’Università IULM non è responsabile dei contenuti riportati nei curricula pubblicati online sul Portale www.iulm.it.
Il titolare del presente curriculum vitae è garante e responsabile in via esclusiva della correttezza e veridicità delle informazioni in esso riportate.
INSEGNAMENTI A.A. 2022/2023
Corso di Laurea Magistrale in Intelligenza artificiale, impresa e società
- Marketing avanzato e Intelligenza artificiale - AI per il marketing
INSEGNAMENTI A.A. 2021/2022
Corso di Laurea Magistrale in Intelligenza artificiale, impresa e società
- Marketing avanzato e Intelligenza Artificiale - AI per il marketing
Corso di Laurea Magistrale in Marketing, consumi e comunicazione
- Ricerche di mercato ed etnografia culturale (Gruppo 1)
- Ricerche di mercato ed etnografia culturale (Gruppo 2)
INSEGNAMENTI A.A. 2020/2021
Corso di Laurea Magistrale in Marketing, consumi e comunicazione
- Ricerche di mercato e etnografia culturale (Gruppo 1)
- Ricerche di mercato e etnografia culturale (Gruppo 2)
INSEGNAMENTI A.A. 2019/2020
Corso di Laurea Magistrale in Marketing, consumi e comunicazione
- Ricerche di mercato ed etnografia culturale
INSEGNAMENTI A.A. 2018/2019
Corso di Laurea Magistrale in Marketing, consumi e comunicazione (Gruppo 1)
- Ricerche di mercato ed etnografia culturale - Digital Analytics e Marketing Automation
Corso di Laurea Magistrale in Marketing, consumi e comunicazione (Gruppo 2)
- Ricerche di mercato ed etnografia culturale - Digital Analytics e Marketing Automation
INSEGNAMENTI A.A. 2017/2018
Corso di Laurea Magistrale in Marketing, consumi e comunicazione (Gruppo 1)
- Ricerche di mercato ed etnografia culturale - Digital Analytics e Marketing Automation
Corso di Laurea Magistrale in Marketing, consumi e comunicazione (Gruppo 2)
- Ricerche di mercato ed etnografia culturale - Digital Analytics e Marketing Automation
INSEGNAMENTI A.A. 2016/2017
Corso di Laurea Magistrale in Marketing, consumi e comunicazione A-L
- Ricerche di mercato ed etnografia culturale - Digital Analytics
Corso di Laurea Magistrale in Marketing, consumi e comunicazione M-Z
- Ricerche di mercato ed etnografia culturale - Digital Analytics