Diego Fulco
Contacts
Email
[email protected]
Individual tutorial
Timetable
By appointment at the e-mail address of the teacher
Born in Naples in 1970. Graduated with honours in Law from the University Federico II of Naples in 1993. Lawyer since 1997, enrolled in the Order of Milan; he has a practice in Milan.
Scientific Director of the Italian Institute of Privacy, www.istitutoitalianoprivacy.it, an independent study center committed to promoting the evolution of privacy laws.
Legal advisor to large companies, including multinationals, expert in personal data protection, insurance law, pharmaceutical law, IT contracts, corporate administrative liability (Legislative Decree 231/2001).
Supervisory Body pursuant to Legislative Decree 231/2001 in leading national companies.
Lecturer at the Master in Social Media Marketing & Web Communication at the IULM School of Communication. Speaker in seminars and conferences, promoted by specialized companies and trade associations. Partner of Forma Futura, leader in training in the pharmaceutical and healthcare sector.
Areas of scientific interest
Technology and communication law.
Protection of personal data.
Although IULM University takes all necessary care to ensure the publication of correct, updated and complete information, it is not responsible for the contents of the curricula published online on the Portal www.iulm.it. The holder of this curriculum vitae is the exclusive guarantor and responsible for the correctness and truthfulness of the information contained therein.
Autore di “La protezione dei dati personali. Diritti e strumenti di tutela”, nel volume AAVV I nuovi diritti della personalità, a cura di Marco Sgroi, GIAPPICHELLI, 2007.
Curatore insieme a Luca Bolognini di “Deontologia privacy per avvocati e investigatori privati” (2009), edito da Giuffrè.
Curatore insieme a Luca Bolognini e Pietro Paganini di “Next Privacy” (2010), edito da Rizzoli ETAS.
Pur applicando tutte le necessarie diligenze volte a garantire la pubblicazione di informazioni corrette, aggiornate e complete, l’Università IULM non è responsabile dei contenuti riportati nei curricula pubblicati online sul Portale www.iulm.it.
Il titolare del presente curriculum vitae è garante e responsabile in via esclusiva della correttezza e veridicità delle informazioni in esso riportate.
INSEGNAMENTI A.A. 2022/2023
Corso di Laurea Magistrale in Intelligenza artificiale, impresa e società
- Scenari socioculturali, normative ed etica della Big Data Society - Normativa ed etica per la Big Data Society
Corso di Laurea Magistrale in Marketing, consumi e comunicazione (Indirizzo: Digital Marketing Management)
- Diritto per l'impresa e la comunicazione digitale
INSEGNAMENTI A.A. 2021/2022
Corso di Laurea Magistrale in Intelligenza artificiale, impresa e società
- Scenari socioculturali, normative ed etica della Big Data Society - Normativa ed etica per la Big Data Society
Corso di Laurea Magistrale in Marketing, consumi e comunicazione (Indirizzo: Digital Marketing Management)
- Diritto per l'impresa e la comunicazione digitale
INSEGNAMENTI A.A. 2020/2021
Corso di Laurea Magistrale in Marketing, consumi e comunicazione (Indirizzo: Digital Marketing Management)
- Diritto per l'impresa e la comunicazione digitale
INSEGNAMENTI A.A. 2019/2020
Corso di Laurea Magistrale in Marketing, consumi e comunicazione (Indirizzo: Digital Marketing Management)
- Diritto per l'impresa e la comunicazione digitale
INSEGNAMENTI A.A. 2018/2019
Corso di Laurea Magistrale in Marketing, consumi e comunicazione (Indirizzo: Digital Marketing Management)
- Diritto per l'impresa e la comunicazione digitale
INSEGNAMENTI A.A. 2017/2018
Corso di Laurea Magistrale in Marketing, consumi e comunicazione (Indirizzo: Digital Marketing Management)
- Diritto per l'impresa e la comunicazione digitale
INSEGNAMENTI A.A. 2016/2017
Corso di Laurea Magistrale in Marketing, consumi e comunicazione (Indirizzo: Digital Marketing Management)
- Diritto per l'impresa e la comunicazione digitale
INSEGNAMENTI A.A. 2015/2016
Corso di Laurea Magistrale in Marketing, consumi e comunicazione (Indirizzo: Digital Marketing Management)
- Diritto per l'impresa e la comunicazione digitale
INSEGNAMENTI A.A. 2014/2015
Corso di Laurea Magistrale in Marketing, consumi e comunicazione (Indirizzo: Digital Marketing Management)
- Diritto per l'impresa e la comunicazione digitale
INSEGNAMENTI A.A. 2013/2014
Corso di Laurea magistrale in Marketing, consumi e comunicazione - indirizzo: digital marketing management
- Diritto per l'impresa e la comunicazione digitale