
Gianluca Diegoli


Contacts
Email
[email protected]
Individual tutorial
Timetable
Upon reservation to be agreed with the teacher by e-mail.
Graduated in Business Economics from Bocconi University with a specialization in Marketing, since 1997, he has been designing digital business and e-commerce in large Italian companies in various sectors, first as a manager and then as a consultant and temporary manager.
In 2004, he created minimarketing.it, now one of the most read web magazines in Italy.
Together with Alessandra Farabegoli, in 2012, he founded Digital Update, one of the main digital training laboratories in Italy.
He also teaches at the IULM Executive Master in Social Media Marketing & Web, of which he is on the scientific committee, at the UPA Advanced Training Course, at the IED Master in Social and Digital Marketing, at the Master in Digital Economics of H-Campus/Ca' Foscari. He has taught in the past at the Business School of Il Sole 24 Ore, at the Master in Communication of the University of San Marino/Venezia, at the Master in Communication of the University of Siena, at the Master in Tourist Web Marketing of the University of Genoa.
He has participated as a speaker at the Festival del Giornalismo, various Social Media Weeks, various BTOs, TTGs, Internet Festivals and other events. I have written articles for Link, Wired, Apogeo, Nòva-Sole 24 Ore, Codice Edizioni and participated in broadcasts of SkyTG24, Radio 24, Class-CNBC, Radio Rai and others.
Areas of scientific interest
Ecommerce, Retail, Omnichannel, Mobile Marketing, Digital Marketing
Although IULM University takes all necessary care to ensure the publication of correct, updated and complete information, it is not responsible for the contents of the curricula published online on the Portal www.iulm.it. The holder of this curriculum vitae is the exclusive guarantor and responsible for the correctness and truthfulness of the information contained therein.
È autore di «Mobile Marketing» per Hoepli, «Social Commerce» per Apogeo e di «Vendere Online» per Il Sole 24 Ore.
È co-autore con altri docenti IULM di «Social Media Marketing, strategie e tecniche per aziende B2B e B2C» e di "Manuale di Social Media Marketing" per Hoepli. Ha collaborato inoltre a "Viaggi in Rete" per Angeli, e di "Comunicazione Liberata", ed. Brioschi.
Ha autopubblicato nel 2008 "91 discutibili tesi per un marketing diverso», scaricato in 100.000 copie, e Ecommerce Book nel 2016.
Pur applicando tutte le necessarie diligenze volte a garantire la pubblicazione di informazioni corrette, aggiornate e complete, l’Università IULM non è responsabile dei contenuti riportati nei curricula pubblicati online sul Portale www.iulm.it.
Il titolare del presente curriculum vitae è garante e responsabile in via esclusiva della correttezza e veridicità delle informazioni in esso riportate.
INSEGNAMENTI A.A. 2022/2023
Corso di Laurea Magistrale in Marketing, consumi e comunicazione
- Digital Marketing e multicanalità - Marketing digitale (Gruppo 1)
- Digital Marketing e multicanalità - Marketing digitale (Gruppo 2)
INSEGNAMENTI A.A. 2021/2022
Corso di Laurea Magistrale in Marketing, consumi e comunicazione
- Digital marketing e multicanalità - Marketing digitale (Gruppo 1)
- Digital marketing e multicanalità - Marketing digitale (Gruppo 2)
INSEGNAMENTI A.A. 2020/2021
Corso di Laurea Magistrale in Marketing, consumi e comunicazione
- Digital marketing e multicanalità - Marketing digitale (Gruppo 1)
- Digital marketing e multicanalità - Marketing digitale (Gruppo 2)
INSEGNAMENTI A.A. 2019/2020
Corso di Laurea Magistrale in Marketing, consumi e comunicazione
Digital marketing e multicanalità
- Marketing digitale
INSEGNAMENTI A.A. 2018/2019
Corso di Laurea Magistrale in Marketing, consumi e comunicazione (Gruppo 1)
Digital marketing e multicanalità
- Marketing digitale
Corso di Laurea Magistrale in Marketing, consumi e comunicazione (Gruppo 2)
Digital marketing e multicanalità
- Marketing digitale
INSEGNAMENTI A.A. 2017/2018
Corso di Laurea Magistrale in Marketing, consumi e comunicazione (Gruppo 1)
Digital Marketing e multicanalità
- Marketing digitale
Corso di Laurea Magistrale in Marketing, consumi e comunicazione (Gruppo 2)
Digital Marketing e multicanalità
- Marketing digitale
INSEGNAMENTI A.A. 2016/2017
Corso di Laurea Magistrale in Marketing, consumi e comunicazione A-L
Digital Marketing e multicanalità
- Marketing digitale
Corso di Laurea Magistrale in Marketing, consumi e comunicazione M-Z
Digital Marketing e multicanalità
- Marketing digitale
INSEGNAMENTI A.A. 2015/2016
Corso di Laurea Magistrale in Marketing, consumi e comunicazione (Indirizzo: Digital Marketing Management)
Marketing avanzato
- E-Commerce e strategie multicanale
INSEGNAMENTI A.A. 2014/2015
Corso di Laurea Magistrale in Marketing, consumi e comunicazione (Indirizzo: Digital Marketing Management)
Marketing avanzato
- E-Commerce-Social-commerce
INSEGNAMENTI A.A. 2013/2014
Corso di Laurea magistrale in Marketing, consumi e comunicazione - indirizzo: digital marketing management
Marketing avanzato
- E-Commerce - Social-commerce
INSEGNAMENTI A.A. 2012/2013
Corso di Laurea Magistrale in Marketing, consumi e comunicazione - indirizzo digital marketing management
Marketing avanzato
- E-Commerce - Social-commerce