Andrea Notarnicola Cociani
Contacts
Email
[email protected]
Individual tutorial
Timetable
Upon reservation to be agreed with the teacher by e-mail.
After 7 years of work as director and conductor in RAI, his career in culture change, education and communication consultancy began 25 years ago in Electrolux, where he helped to create the learning program and materials for European manufacturing. Then he joined the Deloitte Consulting Change Leadership team.
In the last 25 years, he has worked on culture change with many organizations.
Together with some colleagues, he built Newton S.p.A., a consultancy based in Milan and Rome aimed at combining new strategic thinking with creative delivery. He developed the “diversity, equity and inclusion” practice. He is director of the Global Inclusion – art. 3 Committee and of the Scientific Committee of Parks.
He has been a lecturer for several universities and schools: Politecnico di Milano, Università Cattolica, Pavia, Venezia Ca’ Foscari, 24ORE Business School, Udine, Trieste e MIB School of Management.
CURRENT POSITION:
Contract holder for official course of "Diversity, equity and inclusion"
LINES OF RESEARCH:
Global inclusion
Inclusive leadership
Role of inclusion in cultural change processes for customer centricity
Role of inclusion in crisis management programs
Although IULM University takes all necessary care to ensure the publication of correct, updated and complete information, it is not responsible for the contents of the curricula published online on the Portal www.iulm.it. The holder of this curriculum vitae is the exclusive guarantor and responsible for the correctness and truthfulness of the information contained therein.
A. Notarnicola, M. Berlino, L’helping per la formazione manageriale. L’approccio centrato sulla persona, Milano, Franco Angeli, 1998
A. Notarnicola, Changing: diventare manager del cambiamento, Milano, Franco Angeli, 1999
A. Notarnicola, F. Steinbach Palazzini, E l’azienda fa la tv, Milano, Franco Angeli, 2002
A.Notarnicola, “La business tv” in Le nuove frontiera della cultura d’impresa, Milano, Etas, 2004
A. Notarnicola, M. Berlino, Helping, formazione, teatro. L’approccio centrato sulla persona, Milano, Franco Angeli, 2004
A. Notarnicola, Televisione e teatro in azienda, Usare nuovi linguaggi per innovare le imprese, Milano, Etas, 2006
A.Notarnicola, “La relazione con il cliente nel punto vendita” e “Il marketing dell’esperienza nel punto vendita” in Guida del 24 Ore allo store management, Milano, Edizioni 24 Ore, 2008
A. Notarnicola, P. Pavanini, M. Morga, C’era una volta la Convention, Milano, Edizioni 24 Ore, 2008
A.Notarnicola, G. Colletti, Abbabusiness, Roma, Edizioni Croce, 2009
A.Notarnicola, Satirazienda, Milano, Edizioni 24 Ore, 2010
A. Notarnicola, A. Fedel, M. Targa, Parlare in pubblico con successo, Milano, Giunti Editore, 2011
A.Notarnicola, “La motivazione della forza vendita” in Guida del 24 Ore alla vendita, Milano, edizioni 24 Ore, 2011
Sales Academy 24, Milano, edizioni 24 Ore, 2012
Progetto coordinato da A. Notarnicola
MASTER 24 in Gestione e Strategia d’Impresa, Milano, edizioni 24 Ore, 2008
Progetto coordinato per Newton da A. Notarnicola
A.Notarnicola, Global Inclusion, Milano, Franco Angeli, 2014
A.Notarnicola, L'impresa spezzata. Motivare le persone dopo l’emergenza: la forza dell’unità e della fiducia, Milano, Franco Angeli, 2019
A.Notarnicola, Global Inclusion 2030, Milano, Franco Angeli, 2022
A.Notarnicola, Leadership Inclusiva, Milano, Il Sole 24 Ore, 2022
Pur applicando tutte le necessarie diligenze volte a garantire la pubblicazione di informazioni corrette, aggiornate e complete, l’Università IULM non è responsabile dei contenuti riportati nei curricula pubblicati online sul Portale www.iulm.it.
Il titolare del presente curriculum vitae è garante e responsabile in via esclusiva della correttezza e veridicità delle informazioni in esso riportate.