Viviana Clavenna
Contacts
Email
[email protected]
Individual tutorial
Timetable
Upon reservation to be agreed with the teacher by e-mail.
CURRENT POSITION:
Tenured teacher in Political Economics (group 1) Political Economics (group 2), Bachelor of Science in Corporate Communication and Public Relations
LINES OF RESEARCH:
Cultural economy, Behavioural economics, Socioeconomics, Fundraising, Public policies
Although IULM University takes all necessary care to ensure the publication of correct, updated and complete information, it is not responsible for the contents of the curricula published online on the Portal www.iulm.it. The holder of this curriculum vitae is the exclusive guarantor and responsible for the correctness and truthfulness of the information contained therein.
Bagnasco A., Clavenna V., Fortunato F., “National and regional disparities: how recovering?”, ICOAE 2023, International Conference on Applied Economics, Brno, in corso di pubblicazione
Bagnasco A., Clavenna V., “Public investment trends and Policy Perspective” 43rd EBES Conference Madrid
Clavenna V., Mortara A., “Il souvenir nell’era del web 2.0”, Aracne, rivista dell’arte on line # 1 2013, www.aracne-rivista.it
Besana A., Clavenna V., “Advertising and Branding of Italian Visual Arts at ‘Hard Times’”, in Procedia Economics and finance, Elsevier Ltd., p. 41-50, 1, 2012.
Bagnasco A., Clavenna V., “Costs and benefits of the piracy phenomenon”, Papers and Proceedings of Media Studies and Communication Conference, Porto 7-10th July 2011.
“Cultural Corporate Foundations in Italy: a Comparison with European Context” in Besana A., “Mixed Property and Mixed Management: trends in Italian Cultural Entrepreneurship”, in Constance DeVereaux, Ed. Cultural Management and its Boundaries: Past, Present, and Future, HSeries E. Humak Publications, Helsinki 3, 2011.
Bricola V., Clavenna V., “Un primo tentativo di analisi delle collezioni delle fondazioni d’impresa”, in AA VV Filantropia e collezionismo d’arte, Milano, 2009.
“La domanda di spettacolo”, in Bagnasco A. (a cura di), Economia e politica dello spettacolo, LED edizioni, Milano 2009.
Redazione e curatela (con Carlo A. Ricciardi) della Dispensa del corso di Economia della marca A.A. 2005-2006, 2006-2007, 2007-2008, 2008-2009 e 2009-2010.
“The Corporate Foundations System: the Cultural Philanthropy of the “Made in Italy”, in Besana A. The De Medici New Generation :The Italian Foundations’ Collections and Philanthropy in the Third Millennium, MPRA Paper No. 11215, 30 October 2008, http://mpra.ub.uni-muenchen.de/11215, pubblicazione presentata alla 34th Social Theory, Politics and The Arts Conference, 16-18 Ottobre 2008, Schaefer Center for Public Policy, University of Baltimore.
Mortara A., Clavenna V., “Il souvenir: tra identità e relazione”, in Laura Bovone, Paolo Volontè (a cura di), Comunicare le identità. Percorsi della soggettività nell’età contemporanea, Franco Angeli, Milano 2006.
Clavenna, V., Mortara A., “Souvenir, cartoline e fotografie: la reificazione del viaggio”, in Lavarini R., (a cura di), Anziani con la valigia, Arcipelago edizioni, Milano 2005.
Clavenna V. Lavarini R., “Musei milanesi come risorsa turistica" in Savelli A. (a cura di) Città, turismo e comunicazione globale, Franco Angeli, Milano 2004.
“I consumi degli anziani”, in Lavarini R. (a cura di) Il turista anziano: emozioni e consumi, Arcipelago edizioni, Milano 2002.
Pur applicando tutte le necessarie diligenze volte a garantire la pubblicazione di informazioni corrette, aggiornate e complete, l’Università IULM non è responsabile dei contenuti riportati nei curricula pubblicati online sul Portale www.iulm.it.
Il titolare del presente curriculum vitae è garante e responsabile in via esclusiva della correttezza e veridicità delle informazioni in esso riportate.