- PAPERS IN
REFERRED JOURNALS:
Ardizzone Antonella, Valeria Faralla, Marco Novarese, (2019) "Children’s organic fruit nectar satisfaction: an experimental economics approach", British Food Journal, https://doi.org/10.1108/BFJ-10-2018-0674
Faralla V., Novarese M., Ardizzone A. (2017), Framing Effects in Intertemporal Choice: A Nudge Experiment, Journal of Behavioral and Experimental Economics, 71, 13-25.
Ardizzone A. and A. Zorloni (2016), “The Winner-Take-All Contemporary Art Market: Why Andy Warhol and Gerhard Richter are so Expensive”, Creative Industries Journal, Volume 9, Issue 1.
Ardizzone A. and A. Mortara (2014), Are Daily Deals a Way to Cope with the Crisis?, Kultura I Edukacja, pp.105-12, 1ISSN:1230-266X (6) DOI:10.15804/kie.2014.06.06
Ardizzone A. and A. Mortara (2014), Consumers' Motivations and Daily Deal Promotions, The Qualitative Report, Vol. 19, 31.
Ardizzone A. and A. Mortara (2013), Resistere alla crisi: nuovi modi di consumare on-line (Resist to the crisis: new ways of on-line consumption), Sociologia del Lavoro, 128
Ardizzone A. (2013), Un distretto musicale (A music district), Tafter Journal, n. 55, January.
Ardizzone A. (2012), I distretti produttivi italiani dell’industria musicale (The Italian productive districts of the music industry), L’Industria, vol. 33/4
Ardizzone A. (2012), Filiera dell’industria musicale e nuovi modelli di business in Italia (Supply chain of the music industry and new business models in Italy), Tafter Journal n. 51, September.
Ardizzone A. and L. Barbarito (2010), Il settore musicale in Italia (The music sector in Italy), L'Industria, pp. 423-458
- BOOK:
Ardizzone A. and L. Barbarito (2012), Economia della musica in Italia Rapporto 2010 (Economy of Music in Italy), Edizioni Unicopli
- BOOK
CHAPTERS:
Ardizzone Antonella, Il settore della musica registrata, in (a cura di L. Barbarito), I settori dei media, 2019 (in corso di pubblicazione)
Ardizzone Antonella, Il settore della televisione, in (a cura di L. Barbarito), I settori dei media, 2019 (in corso di pubblicazione)
Ardizzone A., Zorloni A. (2016), “Celebrity Effect in the Contemporary Art Market”, in Zorloni A. (edited by), Art Wealth Management. Managing Private Art Collections, Springer, Heidelberg.
Ardizzone A. and A. Mortara (2013), Daily deal promotions: an explorative research on consumers’ motivations in Italy, in Bonin G. A. and Pasadeos Y. (edited by), Media research: learning from the past, strategies for the future, Athens Institute for Education and Research, ATINER, Greece, Athens, ISBN: 978-960-9549-46-2, pp. 207-220
Ardizzone A. (2013), Supply chain music industry and changing business models in Italy, in Bonin G. A. and Pasadeos Y. (edited by), Media research: learning from the past, strategies for the future, Athens Institute for Education and Research, ATINER, Greece, Athens, ISBN: 978-960-9549-46-2, pp. 221-234
Ardizzone A., Il settore televisivo italiano tra regolamentazione, pubblicità e tecnologia (The television sector in Italy between regulation, advertising and technology), in L. Barbarito (edited by), “I mercati dei media”, CUESP-IULM, 2011
Ardizzone A., Music piracy: recording companies against p2p networks, in Yorgo Pasadeos (edited by), “Advances in Communication and Mass Media Research”, ATINER, 2010
Ardizzone A. and G.B. Ramello, Diritto d’autore e mercato: effetti economici, rilievi critici e novità nell’era digitale (Copyright and market: economic effects, critical notes and newnesses in the digital era), in U. Pagallo (a cura di), “Copyright Digitale - L’impatto delle nuove tecnologie tra economia e diritto”, Giappichelli Editore, 2009
Ardizzone A., Il settore alimentare: struttura ed evoluzione (The food sector: structure and evolution), in A.A.V.V., “Osservatorio sui Consumi Alimentari, Position Book: Assetti di filiera, comunicazione e consumi alimentari”, Cuesp IULM, Milano, 2008
Ardizzone A., Possibilità di sfruttamento commerciale delle licenze open source e open content (Economic exploitation of Open Source and Open Content Licences), in L. Barbarito (edited by), Economia dell'open source, Pearson Paravia, 2008
Ardizzone A. and G. B. Ramello, Musica Registrata (Recorded Music), Istituto di Economia dei Media Fondazione Rosselli (edited by), “L’industria della comunicazione in Italia – Decimo Rapporto IEM”, Guerini e Associati, 2007
Ardizzone A. and G. B. Ramello, L'industria della produzione di musica registrata (The recorded music production market), Istituto di Economia dei Media Fondazione Rosselli (edited by), “L’industria della comunicazione in Italia – Decimo Rapporto IEM”, Guerini e Associati, 2007
Ardizzone A. and G. B. Ramello, Musica Registrata (Recorded Music), Istituto di Economia dei Media Fondazione Rosselli (edited by), “L’industria della comunicazione in Italia – Nono Rapporto IEM”, Guerini e Associati, 2006
Ardizzone A., Musica Registrata (Recorded Music) Istituto di Economia dei Media Fondazione Rosselli (edited by), “L’industria della comunicazione in Italia – Ottavo Rapporto IEM, Guerini e Associati, 2005
- WORKING
PAPERS, RECENT WORKS AND OTHER PUBLICATIONS:
Sacco P. L., C. Caliandro, G. Tavano Blessi, G. Ferilli, A. Ardizzone, Il sistema delle Industrie Culturali e Creative in Lombardia: elementi per un nuovo modello di competitività territoriale (The system of Cultural and Creative Industries in Lombardy: elements for a new model of territorial competitiveness), Fondazione Università IULM, 2011
Ardizzone A., Incentives in a two tasks environment, Working Paper n. 21, Economic and Marketing Institute, IULM University, 2007
Ardizzone A., On influence of reputational concerns on joint decision making, Working Paper n. 19, Economic and Marketing Institute, IULM University, 2007
Ardizzone A., Mercato Discografico e Pirateria Online: Dati, Modelli e Analisi (Recording Industry: data, models and analysis), PhD Thesis, 2006
- REPORTS
AND NON-ACADEMIC ARTICLES:
Ardizzone A. and L. Barbarito, Economia della musica in Italia, Rapporto 2010 (Economy of music in Italy – 2010 Report), Fondazione Università IULM, 2010
(http://www.fondazioneiulm.it/images/stories/Economia%20della%20musica%202010_WEB.pdf)
Ardizzone A. and L. Barbarito, Economia della musica in Italia, Rapporto 2009 (Economy of music in Italy – 2009 Report), Fondazione Università IULM, 2009
(http://www.fondazioneiulm.it/images/stories/Economia%20della%20musica%202009_11_24.pdf)
Ardizzone A. and L. Barbarito, Economia della musica in Italia - Rapporto 2008 (Economy of music in Italy – 2008 Report), Fondazione Università IULM, 2008
(http://www.fondazioneiulm.it/images/stories/file/Paper/Economia%20della%20musica.pdf)
Ardizzone A., Consumatori anziani e disabili: scenario attuale, prospettive future e strategie di comunicazione (Aged and disabled consumers: present scenario, future perspectives and communication strategies)
- CONFERENCE
PRESENTATION AND PROCEEDINGS:
Ardizzone A. and A. Zorloni, Factors driving the contemporary art market, SIE, ottobre 2015 Napoli, Italy
Ardizzone A. and A. Mortara, Group buying as a way to cope with the crisis, European Sociology Association Conference, August 2013, Torino, Italy
Ardizzone A., Local clusters in creative industries: empirical investigation of the music industry supply chain in Italy, 10th World Media Economics & Management Conference, may 2012, Thessaloniki, Greece (under review)
Ardizzone, A., Supply Chain Music Industry and Changing Business Models in Italy, Athens: ATINER'S Conference Paper Series, No: MED2012-0078, 2012, ISSN 2241-2891
Ardizzone A. and A. Mortara, Daily Deal Promotions: An Explorative Research on Consumers’ Motivations in Italy, Athens: ATINER'S Conference Paper Series, No: MED2012-0078, 2012, ISSN 2241-2891
Ardizzone A. and A. Mortara, Social Shopping in Italy: an Explorative Research, (edited by) Gregory T. Papanikos, Communication & Mass Media Abstracts, Tenth Annual International Conference on Communication and Mass Media, May 2012, Athens, Greece, 2012, ISBN: 978-960-9549-81-3
Ardizzone A., Supply chain music industry analysis and new business models: insights from Italy, (edited by) Gregory T. Papanikos, Communication & Mass Media Abstracts, Tenth Annual International Conference on Communication and Mass Media, May 2012, Athens, Greece, 2012, ISBN: 978-960-9549-81-3
Ardizzone A., Network externalities, file sharing and digital music piracy, Workshop on the Law and Economics of Intellectual Property and Information Technology, LIUC Castellanza, Italy, July 2005.
Pur applicando tutte le necessarie diligenze volte a garantire la pubblicazione di informazioni corrette, aggiornate e complete, l’Università IULM non è responsabile dei contenuti riportati nei curricula pubblicati online sul Portale www.iulm.it.
Il titolare del presente curriculum vitae è garante e responsabile in via esclusiva della correttezza e veridicità delle informazioni in esso riportate.