facebook

Relatori

KEYNOTE SPEAKERS

  • Laurel Brake (Birkbeck University of London): Lockdown. The Order of Things: The functions of book reviews in the 19C British Press Presentazione Power Point
  • Contarini Silvia (Università di Udine): Recensione e narrazione: la Frusta letteraria di Baretti al confine dei generi
  • Sebastian Domsch  (Universität Greifswald): Critical Authority and Media Change: Debating Reviews in the 18th and the 21st Century
  • Alberto Pezzotta (Università IULM): Le costanti della recensione cinematografica

RELATORI PANEL

  • Andrea Bellavita (Università dell’Insubria): Fiction seriale e strategie di recensione: sistema, concept, pilot, racconto
    Scarica Abstract e bio
  • Phyllis Boumans (University of Leuven): Building a Modern Short Story Canon: Strategies of Taste-making in the Review Section of The Bell (1940-1954).
    Scarica Abstract e bio
  • Lorenzo Cardilli (Politecnico di Milano): The Critic “Theologist”: an Exam of Gianfranco Contini’s Early Writings on “Rivista Rosminiana”
    Scarica Abstract e bio  Presentazione Power Point
  • Raffaella Carluccio (Università di Parma): Lo “spettatore critico”. Il Nerone di Boito alla prova della recensione musicale italiana
    Scarica Abstract e bio
  • Alessandro Carrera (University of Houston): La recensione rock come nuovo genere letterario.
    Scarica Abstract e bio 
  • Luca Cerchiari (Università IULM): Hugues Panassié to Joachim Berendt: the Jazz Critic as “Artist”. Aesthetic Debates, Self-promotion, Marketing Strategies.
    Scarica Abstract e bio
  • Kristoffer Jul-Larsen (Western Norway University of Applied Sciences): The Broadcast Book Review Between Literary Periodicals and Mass Media – From National Ideologues to the Young Karl Ove Knausgård. 
    Scarica Abstract e bio
  • Aneta Kliszcz Aneta e Joanna Komorowska (Jesuit University Ignatianum in Kraków e Stefan Wyszyński University): Summa summarum: C plus, slightly above average”. Tadeusz Sinko and the literary life of modernist Kraków
    Scarica Abstract e bio
  • Federica La Manna (Università della Calabria): German Theatre Reviews between the 18th and the 19th Centuries 
    Scarica Abstrac e bio
  • Livio Lepratto (Università di Parma): Dalla “satira” all’“insulto”. Per una fenomenologia della stroncatura dal dopoguerra al web 
    Scarica Abstract e bio 
  • Alberto Mingardi (Università IULM): The Economist as Book Reviewer. Thomas Hodgskin’s Role at James Wilson's "The Economist"
    Scarica Abstract e bio
  • Emiliano Morreale (Università La Sapienza): La critica come autofiction. Mario Soldati spettatore cinematografico 
    Scarica Abstract e bio 
  • Paolo Nitti e Micaela Grosso (Università dell’Insubria e Università degli Studi eCampus): The Review in Italian L2 Teaching. A Research on Textual Competence Development 
    Scarica Abstract e bio 
  • Elena Ogliari (Università degli studi di Milano): Analysing the Book Reviews in the Irish Radical Press: Juxtapositions, Dynamic Conjuctions and Political Agenda
    Scarica Abstract e bio 
  • Stephanie Palmer (Nottingham Trent University): Between Literary Criticism and Pleasure Reading: Newspaper Reviews of Edith Wharton in Early Twentieth-Century Britain
    Scarica Abstract e bio
  • Massimiliano Raffa (Università IULM): Recensioni e popular music: tendenze, ambiguità e futuro della critica pop
    Scarica Abstract e bio
  • Massimo Raffaeli (ricercatore indipendente): Cesare Cases teorico della recensione
    Scarica Abstract e bio 
  • Susanna Roffredi (ricercatrice indipendente): East or West? Representations of 'Japaneseness' through Book Reviews from Kawabata to Durian Sukegawa 
    Scarica Abstract
  • Roberta Sapino (Università di Torino): André Pieyre de Mandiargues' "Declarations of Love" in the“Nouvelle Revue Française” 
    Scarica Abstract e bio
  • Giulio Tosi (ricercatore indipendente): The Twilight of the Rondan: The Transformation of Post-war Japanese Criticism Observed in the Reviews of Italian Films
    Scarica Abstract