Delega alla Sostenibilità e alla Social Responsibility
Telefono+39 02 891412755
Email[email protected]
Orari di ricevimento
Riceve su appuntamento da concordare via e-mail.
CURRENT POSITION:
Stefania Romenti, Ph.D, is Full Professor in Strategic communication and PR at IULM university (Milan, Italy) and Chair of the Master of Science in Strategic Communication (taught in English Language). She is Delegate of the Rector for Sustainability and Track Chair of Sustainable Marketing of Società Italiana Marketing (SIM). She is Director of the Executive Master in Corporate Public Relations (IULM University) and Coordinator of the PhD program in Communication, Markets and Society at IULM University. She is Past President of EUPRERA (European Public Relations Education and Research Association). She is Director of the Research Center in Strategic Communication (CECOMS) at IULM University. Her research combines a communicative perspective with a concern for contemporary managerial issues and challenges. She published two monographs, 11 edited volumes and dozens articles in top international peer-reviewed management journals (i.e. Journal of Business Ethics, MIT Sloan Review, Journal of Business Research, TQM Journal) and communication journals (i.e. International Journal of Strategic Communication, Journal of Communication Management, Corporate Communication: an International Journal, Public Relations Review).
RESEARCH LINES:
Strategic communication, corporate communication, CSR communication, measurement and evaluation, stakeholder engagement.
DISCIPLINARY GROUP:
Economia e gestione delle imprese 13B/ SECS-P08.
Pur applicando tutte le necessarie diligenze volte a garantire la pubblicazione di informazioni corrette, aggiornate e complete, l’Università IULM non è responsabile dei contenuti riportati nei curricula pubblicati online sul Portale www.iulm.it. Il titolare del presente curriculum vitae è garante e responsabile in via esclusiva della correttezza e veridicità delle informazioni in esso riportate.
INSEGNAMENTI A.A. 2022/2023
Corso di Laurea in Comunicazione d'impresa e relazioni pubbliche
- Laboratorio di Relazioni pubbliche (gruppo 1)
- Laboratorio di Relazioni pubbliche (gruppo 2)
Corso di Laurea in Corporate Communication and Public Relations
- Public Relations (Workshop)
Corso di Laurea Magistrale in Strategic Communication
- Strategic communication - Fundamentals of Strategic communication
INSEGNAMENTI A.A. 2021/2022
- Laboratorio di Relazioni pubbliche
- Strategic and entrepreneurial Communication
INSEGNAMENTI A.A. 2020/2021
Corso di Laurea in Relazioni pubbliche e comunicazione d'impresa
- Laboratorio di relazioni pubbliche
Corso di Laurea Magistrale in Strategic communication
- Strategic & Entrepreneurial Communication
INSEGNAMENTI A.A. 2019/2020
INSEGNAMENTI A.A. 2018/2019
- Strategic and Entrepreneurial Communication
INSEGNAMENTI A.A. 2017/2018
INSEGNAMENTI A.A. 2016/2017
Corso di Laurea Magistrale in Marketing, consumi e comunicazione
- Misurazione delle performance della comunicazione
INSEGNAMENTI A.A. 2015/2016
- Relazioni pubbliche (corso progredito)
Corso di Laurea Magistrale in Marketing, consumi e comunicazione (in comune ai tre indirizzi)
INSEGNAMENTI A.A. 2014/2015
INSEGNAMENTI A.A. 2013/2014
Corso di Laurea in Relazioni pubbliche e comunicazione d'impresa - Relazioni pubbliche (corso progredito)
INSEGNAMENTI A.A. 2012/2013 Corso di Laurea in Relazioni pubbliche e comunicazione d’impresa - Relazioni pubbliche (corso progredito)
INSEGNAMENTI A.A. 2011/2012
Corso di Laurea in Relazioni pubbliche e comunicazione d’impresa - Relazioni pubbliche (corso progredito)