Daniela Corsaro
Contacts
Telephone
+39 02 891412664
Email
[email protected]
Individual tutorial
Timetable
Next individual tutorial will be held online on May 17th from 2 to 3 pm.
Click here to join the meeting
Daniela Corsaro is Full Professor of Marketing.
She has been a researcher and lecturer in Marketing, Communication management, Customer and Sales strategies at the Catholic University of Milan and Rome, where she also obtained her PhD in Business Management.
She has worked as a post-doctor at the University of Lugano and the Manchester Business School, where she is an honorary research fellow.
She has published several articles in national and international journals including Industrial Marketing Management, Journal of Business Research, Marketing Theory, and Service Industries Journal.
MAIN AREAS OF SCIENTIFIC INTEREST
- Value processes in relationships and networks
- Representations and symbols value in relational interaction
- Digital marketing
- Sales transformation, social selling, automation and artificial intelligence
- Big data and Social CRM
- Service innovation
Although IULM University takes all necessary care to ensure the publication of correct, updated and complete information, it is not responsible for the contents of the curricula published online on the Portal www.iulm.it. The holder of this curriculum vitae is the exclusive guarantor and responsible for the correctness and truthfulness of the information contained therein.
INSEGNAMENTI A.A. 2022/2023
Corso di Laurea in Comunicazione d'impresa e relazioni pubbliche
Corso di Laurea Magistrale in Marketing, consumi e comunicazione
- Marketing avanzato (Gruppo 1)
- Marketing avanzato (Gruppo 2)
Corso di Laurea Magistrale in Marketing, consumi e comunicazione (indirizzo: Digital Marketing Management)
- Strategie e tecniche di marketing digitale
Corso di Laurea Magistrale in Intelligenza artificiale, impresa e società
- Marketing avanzato e Intelligenza artificiale - Marketing avanzato
Corso di Laurea Magistrale in Traduzione specialistica e interpretariato di conferenza
INSEGNAMENTI A.A. 2021/2022
Corso di Laurea in Comunicazione d'impresa e relazioni pubbliche
Corso di Laurea in Corporate Communication and Public Relations
Corso di Laurea Magistrale in Marketing, consumi e comunicazione
- Marketing avanzato (Gruppo 1)
- Marketing avanzato (Gruppo 2)
Corso di Laurea Magistrale in Marketing, consumi e comunicazione (indirizzo: Digital Marketing Management)
- Strategie e tecniche di marketing digitale - Digital content marketing
Corso di Laurea Magistrale in Intelligenza artificiale, impresa e società
- Marketing avanzato e Intelligenza Artificiale - Marketing avanzato
INSEGNAMENTI A.A. 2020/2021
Corso di Laurea in Comunicazione d'impresa e Relazioni pubbliche
Corso di Laurea in Corporate communication and Public relations
Corso di Laurea Magistrale in Marketing, consumi e comunicazione (Indirizzo: Digital Marketing Management)
- Strategie e tecniche di marketing digitale - Digital content marketing
Corso di Laurea Magistrale in Marketing, consumi e comunicazione
- Marketing avanzato (Gruppo 2)
INSEGNAMENTI A.A. 2019/2020
Corso di Laurea in Relazioni pubbliche e comunicazione d'impresa
Corso di Laurea Magistrale in Marketing, consumi e comunicazione
Corso di Laurea Magistrale in Marketing, consumi e comunicazione (Indirizzo: Digital Marketing Management)
- Strategie e tecniche di marketing digitale
INSEGNAMENTI A.A. 2018/2019
Corso di Laurea in Relazioni pubbliche e comunicazione d'impresa
Corso di Laurea Magistrale in Marketing, consumi e comunicazione (Gruppo 2)
Corso di Laurea Magistrale in Marketing, consumi e comunicazione (Indirizzo: Digital Marketing Management)
- Strategie e tecniche di marketing digitale
INSEGNAMENTI A.A. 2017/2018
Corso di Laurea in Relazioni pubbliche e comunicazione d'impresa
Corso di Laurea Magistrale in Marketing, consumi e comunicazione (Gruppo 2)
Corso di Laurea Magistrale in Marketing, consumi e comunicazione (Indirizzo: Digital Marketing Management)