Salvatore Fabrizio Vagliasindi
Contacts
Individual tutorial
Timetable
Receives by appointment to be agreed by email
Salvatore Fabrizio Vagliasindi, a graduate in information science from the University of Milan, began his career in 1986 at Apple Computer where, following his research, he became Vice President and Director of the Multimedia Research Department of the Apple Foundation.
In the same years, he became a member of the Scientific Committee of Smau for Multimedia, of the Board of Directors of A.N.E.E. (Italian Association of Electronic Publishing) and the Board of Directors of A.I.M. (Italian Multimedia Association).
Since the beginning of the 1990s, he has established himself as an opinion leader in the Digital Entertainment sector, realizing the main reference projects on the Italian market, including the first multimedia work on CD-Rom in Europe ("Il Ballerino", in collaboration with the artist Jovanotti and produced by Polygram), the first Italian magazine on CD-Rom ("Quattroruote", in collaboration with Editoriale Domus) and the interactive television game for Algida and Videomusic "Icepower Winner Adventure".
After three years as Managing Director of the Southern Europe branch of Microids, publisher in the multimedia entertainment sector, since 2002 he has been Professor of Digital Entertainment Design at the Specialist Degree in Television, Cinema and Multimedia Production of the IULM University of Milan.
He is currently Senior Consultant of the management consulting firm Eupragma and supports important brands in the fields of Luxury, Tourism and Design in the development of strategic lines of digital communication
Areas of scientific interest
Digital Entertainment Design
Content Design and Destructured Narration
Visual Interface Design
Interaction Design
Although IULM University takes all necessary care to ensure the publication of correct, updated and complete information, it is not responsible for the contents of the curricula published online on the Portal www.iulm.it. The holder of this curriculum vitae is the exclusive guarantor and responsible for the correctness and truthfulness of the information contained therein.
L’Arte Del Digital Design: Progettare per i Nuovi Media
(Franco Angeli Editore-. Collana Comunicazione)
Comunicazione Digitale e Professioni
(Apogeo)
E Ora che ho la Banda Larga cosa ci Faccio
(Carte Scoperte) – in collaborazione con Daniele Bossari
Pur applicando tutte le necessarie diligenze volte a garantire la pubblicazione di informazioni corrette, aggiornate e complete, l’Università IULM non è responsabile dei contenuti riportati nei curricula pubblicati online sul Portale www.iulm.it.
Il titolare del presente curriculum vitae è garante e responsabile in via esclusiva della correttezza e veridicità delle informazioni in esso riportate.
INSEGNAMENTI A.A. 2022/2023
Corso di Laurea in Comunicazione, Media e Pubblicità
- Il marketing con i media digitali
INSEGNAMENTI A.A. 2021/2022
Corso di Laurea in Comunicazione, Media e Pubblicità
- Digital ecosystems and human behaviour
Corso di Laurea Magistrale in Televisione, cinema e new media
INSEGNAMENTI A.A. 2020/2021
Corso di Laurea in Comunicazione, Media e Pubblicità
- Design strategico della comunicazione
Corso di Laurea Magistrale in Televisione, cinema e new media
Digital art
- Identità, cultura e tecnologia
INSEGNAMENTI A.A. 2019/2020
Corso di Laurea in Comunicazione, Media e Pubblicità
- Design strategico della comunicazione
Corso di Laurea Magistrale in Televisione, cinema e new media (indirizzo: New media e arte digitale)
Digital Art
-Identità, cultura e tecnologia
INSEGNAMENTI A.A. 2018/2019
Corso di Laurea in Comunicazione, Media e Pubblicità
- Design strategico della comunicazione
Corso di Laurea Magistrale in Televisione, cinema e new media (Indirizzo: Televisione e cross media)
- New Media and Digital Entertainment
Gaming and Video Games
INSEGNAMENTI A.A. 2017/2018
Corso di Laurea Magistrale in Televisione, cinema e new media (Indirizzo: Televisione e cross media)
New media ed Entertainment digitale
- Videogame e digital entertainment
INSEGNAMENTI A.A. 2016/2017
Corso di Laurea Magistrale in Televisione, cinema e new media (Indirizzo: Televisione e cross media)
New media ed Entertainment digitale
- Videogame e Digital Entertainment
INSEGNAMENTI A.A. 2016/2017
Corso di Laurea Magistrale in Televisione, cinema e new media (Indirizzo: Televisione e cross media)
New media ed Entertainment digitale
- Videogame e Digital Entertainment
INSEGNAMENTI A.A. 2015/2016
Corso di Laurea Magistrale in Televisione, cinema e new media (Indirizzo: Televisione e cross media)
New media ed Entertainment digitale
- Videogame e Digital Entertainment
INSEGNAMENTI A.A. 2014/2015
Corso di Laurea Magistrale in Televisione, cinema e new media (Indirizzo: Televisione e cross media)
New media ed entertainment digitale
- Videogame e digital entertainment
INSEGNAMENTI A.A. 2013/2014
Corso di Laurea Magistrale in Televisione, cinema e new media
New media ed Entertainment digitale
- Videogame e Digital Entertainment
INSEGNAMENTI A.A. 2012/2013
Corso di Laurea magistrale in Televisione, cinema e new media
New media ed Entertainment digitale
- Videogame e Digital Entertainment
INSEGNAMENTI A.A. 2010/2011
Corso di Laurea magistrale in Televisione, cinema e new media
- Digital Entertaiment
Pur applicando tutte le necessarie diligenze volte a garantire la pubblicazione di informazioni corrette, aggiornate e complete, l’Università IULM non è responsabile dei contenuti riportati nei curricula pubblicati online sul Portale www.iulm.it.
Il titolare del presente curriculum vitae è garante e responsabile in via esclusiva della correttezza e veridicità delle informazioni in esso riportate