Aurelio Mauri
Contacts
Telephone
+39 02 891412632
Email
[email protected]
Individual tutorial
Timetable
Reservation and confirmation to the e-mail address of the teacher.
Graduated with honours in "Business Economics" from Bocconi University in Milan. Course of Financial Marketing at E.F.M.A. (European Financial Marketing Association), Paris.
Associate professor of Economics and Business Management. Member of the PRESIDENCY OF QUALITY of the IULM UNIVERSITY, former Vice-President of the Evaluation Board.
Member of the Accademia Italiana di Economia Aziendale and of the Società Italiana di Management.
He has taught at several universities in Italy and abroad.
Main areas of scientific interest
Management and marketing of private and public service companies
Strategies and marketing of tourism and hotel companies
Revenue/yield management
Quality of services and customer satisfaction
Outsourcing and make or buy choices
Methodologies for evaluating investments and companies
Brand strategies
Although IULM University takes all necessary care to ensure the publication of correct, updated and complete information, it is not responsible for the contents of the curricula published online on the Portal www.iulm.it. The holder of this curriculum vitae is the exclusive guarantor and responsible for the correctness and truthfulness of the information contained therein.
INSEGNAMENTI A.A. 2022/2023
Corso di Laurea in Turismo, management e cultura
INSEGNAMENTI A.A. 2021/2022
Corso di Laurea Magistrale in Arte, valorizzazione e mercato
- Gestione delle imprese e delle organizzazioni culturali
Corso di Laurea in Turismo, management e cultura
INSEGNAMENTI A.A. 2020/2021
Corso di Laurea in Turismo, management e cultura
Corso di Laurea in Turismo, management e territorio
Corso di Laurea Magistrale in Arte, valorizzazione e mercato
- Gestione delle imprese e delle organizzazioni culturali
INSEGNAMENTI A.A. 2019/2020
Corso di Laurea in Turismo, management e territorio
Corso di Laurea Magistrale in Arte, valorizzazione e mercato
-Gestione delle imprese e delle organizzazioni culturali
INSEGNAMENTI A.A. 2018/2019
Corso di Laurea in Turismo, management e territorio
INSEGNAMENTI A.A. 2017/2018
Corso di Laurea in Turismo, management e territorio (in comune con il corso di Laurea in Turismo: cultura e sviluppo dei territori)
- Marketing del turismo
Corso di Laurea Magistrale in Arti, patrimoni e mercati
- Gestione delle imprese e delle organizzazioni culturali
INSEGNAMENTI A.A. 2016/2017
Corso di Laurea in Turismo: cultura e sviluppo dei territori
- Marketing e Revenue management
Corso di Laurea Magistrale in Arti, patrimoni e mercati
- Gestione delle imprese e delle organizzazioni culturali
INSEGNAMENTI A.A. 2015/2016
Corso di Laurea in Turismo: cultura e sviluppo dei territori
- Marketing e Revenue management
Corso di Laurea in Turismo: cultura e sviluppo dei territori
- Service Marketing (in lingua inglese)
Corso di Laurea Magistrale in Marketing, consumi e comunicazione (Indirizzo: Retail Management)
INSEGNAMENTI A.A. 2014/2015
Corso di Laurea in Turismo, eventi e territorio
Corso di Laurea in Turismo: cultura e sviluppo dei territori
- Marketing e Revenue management
Corso di Laurea Magistrale in Marketing, consumi e comunicazione (Indirizzo: Retail Management)
INSEGNAMENTI A.A. 2013/2014
Corso di Laurea in Turismo, Eventi e Territorio
- Marketing e Revenue Management
Corso di Laurea Magistrale in Marketing, consumi e comunicazione (Indirizzo: Retail Management)
- Marketing e Retail
INSEGNAMENTI A.A. 2012/2013
Corso di Laurea in Turismo, eventi e territorio
- Marketing e Revenue Management
Corso di Laurea Magistrale in Marketing, consumi e comunicazione - indirizzo retail management
- Marketing e retail
INSEGNAMENTI A.A. 2011/2012
Corso di Laurea in Turismo, culture e territorio
- Marketing del turismo
- Marketing dei servizi
INSEGNAMENTI A.A. 2010/2011
Corso di Laurea in Turismo, culture e territorio
- Marketing del turismo
Corso di Laurea magistrale in Promozione e management della cultura e del turismo
- Qualità e revenue management