Antonella Ardizzone
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Upon reservation to be agreed with the teacher by e-mail.
Research Associate of Applied Economics at IULM (since 2008), where she teaches Competitive Analysis and Political Economy, Dr. Antonella Ardizzone is co-author of 2 books and of many papers published on (national and international) scientific Journals and books, and she usually participates in (national and international) academic conferences.
EDUCATION:
-PhD in Communication Economics, IULM University of Milan, Italy (2006)
-MSc in Economics and Business - Markets & Organizations, Erasmus University, Rotterdam, The Netherlands (2004)
ACADEMIC & WORK EXPERIENCE:
Research Associate of Applied Economics (since Oct. 2008), IULM (Milan)
Professor of Competitive Analysis at IULM (since 2011)
Professor of Economics and Data Analysis in several Master Courses (since 2011)
Professor of Political Economy, Scuola Superiore Mediatori Linguistici Carlo Bo (Milan) (since 2015)
Professor of Principles of Business, Istituto Marangoni, Milan (since 2018)
Visiting Professor, Ithaca College, New York, US (Oct 2013- Feb 2014)
DATA ANALYSIS SOFTWARE: SPSS, JMP, STATA (basic), EViews (basic)
LANGUAGES: Italian (mother tongue), English (fluent), French
CURRENT POSITION:
Research Associate of Applied Economics (since Oct. 2008)
RESEARCH LINES:
Industrial Economics, Cultural and Creative Industries, Media and Music Markets, Experimental Economics
DISCIPLINARY GROUP:
Settore Scientifico Disciplinare: SECS-P/06 Economia Applicata
Settore concorsuale 13/A4
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INSEGNAMENTI A.A. 2022/2023
Corso di Laurea Magistrale in Marketing, consumi e comunicazione
- Analisi competitiva (Gruppo 1)
- Analisi competitiva (Gruppo 2)
INSEGNAMENTI A.A. 2021/2022
Corso di Laurea Magistrale in Marketing, consumi e comunicazione
- Analisi competitiva (Gruppo 1)
- Analisi competitiva (Gruppo 2)
INSEGNAMENTI A.A. 2020/2021
Corso di Laurea Magistrale in Marketing, consumi e comunicazione
- Analisi competitiva (Gruppo 1)
- Analisi competitiva (Gruppo 2)
INSEGNAMENTI A.A. 2019/2020
Corso di Laurea Magistrale in Marketing, consumi e comunicazione
INSEGNAMENTI A.A. 2018/2019
Corso di Laurea Magistrale in Marketing, consumi e comunicazione
INSEGNAMENTI A.A. 2017/2018
Corso di Laurea Magistrale in Marketing, consumi e comunicazione A-L
- Analisi competitiva
Corso di Laurea Magistrale in Marketing, consumi e comunicazione M-Z
Corso di Laurea in Comunicazione, media e pubblicità
INSEGNAMENTI A.A. 2016/2017
Corso di Laurea Magistrale in Marketing, consumi e comunicazione A-L
- Analisi competitiva
Corso di Laurea Magistrale in Marketing, consumi e comunicazione M-Z
INSEGNAMENTI A.A. 2015/2016
Corso di Laurea Magistrale in Marketing, consumi e comunicazione (Indirizzo Retail Management)
Corso di Laurea Magistrale in Marketing, consumi e comunicazione (Indirizzo Brand Management)
INSEGNAMENTI A.A. 2014/2015
Corso di Laurea Magistrale in Marketing, consumi e comunicazione (Indirizzo Retail Management)
Corso di Laurea Magistrale in Marketing, consumi e comunicazione (Indirizzo Brand Management)
INSEGNAMENTI A.A. 2013/2014
Corso di Laurea magistrale in Marketing, consumi e comunicazione - indirizzo retail management
- Economia dei settori
Corso di Laurea magistrale in Marketing, consumi e comunicazione - indirizzo brand management
- Economia dei settori
INSEGNAMENTI A.A. 2012/2013
Corso di Laurea Magistrale in Marketing, consumi e comunicazione - indirizzo retail management
Corso di Laurea Magistrale in Marketing, consumi e comunicazione - indirizzo brand management
INSEGNAMENTI A.A. 2011/2012
Corso di Laurea Magistrale in Marketing, consumi e comunicazione
- Economia dei settori