
Master's Specialist Live Entertainment. Come gestire un evento live
Scientific Director: Prof.ssa Valentina Garavaglia - Dott. Matteo Forte
Master's SpecialistLive Entertainment. Come gestire un evento live
Scientific Director: Prof.ssa Valentina Garavaglia - Dott. Matteo Forte
The Master in Live Entertainment was created in collaboration with Stage Entertainment, a leading company in theatrical production and live entertainment. The program aims to develop the skill set for the management of live events, whether shows or sporting events. The training emphasizes the creative conception, implementation and content management of a live show, the effective enhancement of the venue and the multiple forms of digital live expression.
Program Goals:
- Learn the theoretical and cultural context in which the Live Entertainment culture develops
- Understand how to realize a live show or event from a production and organizational point of view
- Integrate artistic talent into production processes
- Develop an awareness of the economic sustainability of cultural initiatives
- Identify the multiple forms of digital expression in Live Entertainment and their applications
— Accelerate the integration of theory and practice by including opportunities for students to meet and experiment directly with the professionals of live
TARGET
graduates and those who intend to work in the field of Live Entertainment.
THEMATIC AREAS
The program is held at the venue of the "Giorgio Gaber" Lyric Theater in Milan to ensure that participants integrate content learning, field observation and interaction with the players involved. Classes, part-time, will be held Monday through Friday from 3 p.m. to 7 p.m.
1. Living and Knowing the Live Industry:
the Live Entertainment context, from the point of view of theoretical and cultural assumptions and competitive dynamics generating value for the different stakeholders.
2. Using management tools applied to Live
marketing, business economics, finance, operations and organization for the realization of Live shows and events.
3. Working in Live
on-the-job training aimed at the enhancement of creativity, talent and business skills
The internship is relevant part of the training: at the end of the classes activities students will be offered internships at partner companies.
Italian
5 months
February
Part-time
Milan
Italy
3/6 optional

Iscrizione al Master 2022
Inizia il tuo Master alla IULM!
Il master si pone i seguenti obiettivi didattici:
- Conoscere il contesto teorico e culturale in cui si sviluppa la cultura del Live Entertainment;
- Favorire la comprensione degli elementi chiave per la realizzazione dello spettacolo o dell’evento live dal punto di vista produttivo e organizzativo;
- Integrare il talento artistico nei processi produttivi e favorirne la valorizzazione in chiave economica;
- Sviluppare la consapevolezza del rispetto della sostenibilità economica delle iniziative culturali;
- Individuare le molteplici forme espressive del digital nel Live Entertainment e le loro applicazioni a sostegno della sua diffusione;
- Accelerare l’integrazione fra teoria e pratica favorendo occasioni di incontro e di sperimentazione con il mondo del live, sia nei momenti formativi che nella dimensione esperienziale.
Il Master è realizzato in collaborazione con
II Master si rivolge a tutti i neolaureati e a coloro che intendono lavorare nel settore del Live Entertainment. La figura professionale che si intende formare contribuisce all’ideazione, realizzazione e gestione dell’evento artistico con particolare riferimento al presidio delle attività che caratterizzano il Live Entertainment.
La natura specialistica del Master viene garantita dal network di aziende partner coinvolte nel percorso di formazione.
Eventi, media, agenzie di comunicazione, case di produzione, parchi a tema, teatri e arene sono, fra gli altri, i luoghi naturali di placement del Master.
- Contacts
- sede di Milano
sede di Milano
IULM Communication School
Via Carlo Bo, 1 - Milano
[email protected]
Tel: +39 02 891412311
Fax: +39 02 891412371