Contacts
Email
[email protected]
Individual tutorial
Timetable
Individual tutorials will be held by e-mail.
October 2017 - Ongoing Journalist and Web Content Writer, at Discovery Channel Italy, realtime.it. Milan.
October 2017 - Ongoing Contract Professor, Semiotics Course. Co-owner: Prof. Stefano Bartezzaghi. Bachelor of Science in Public Relations and Business Communication, IULM University, Milan.
October 2016 - Ongoing Assistant Teacher, Semiotics Course. Professor: Prof. Stefano Bartezzaghi at IULM University, Milan
June 2016 - Ongoing Journalist and Web Content Writer at Insana Srl, Milan. Head of Science/Actuality Section for the newspaper diabete.net (Bayer).
February 2016 - In progress Content Manager at Cgil (WORX), Milan
March 2017 - August 2017 Journalist and Web Content Writer at health care portals.it (IBSA), Milan
February 2015 - July 2016 Head of Editorial Strategies - Web Content Manager at Lookals (Tourism Promotion Portal), Milan
May - September 2014 Analyst and Web Copywriter at Research Institute Carlo Erminero&Co, Milan 2007 -
2018 Journalist/Collaborator free lance at newspapers:Il Fatto Quotidiano, L'Unità di Bologna, La Repubblica di Bologna, Left, Sentieri Selvaggi, Doppiozero, Peacereporter.
Year 2013 Market Researcher at SEGE, Milan
May 2012 - February 2013 Market Researcher at Grow3, London, UK and at Our First Nature, Silicon Valle, USA
January - May 2011 Visiting PhD Student at Bodleian Library, University of Oxford (UK)
September 2008 - March 2012 PhD in Semiotics at the Higher School of Humanities in Bologna - Italian Institute of Human Sciences in Florence
November 2009 - January 2012 Teaching Tutor and Web Copy-Editor at Master's Degree in Semiotics, Dip. Discipline of Communication, University of Bologna
January - April 2009 Lecturer/Tutor at Master's Degree in Public and Social Communication Sciences, Educational Laboratory Together against Violence
MAIN AREAS OF SCIENTIFIC INTEREST
Sociosemiotics, Advertising Text Semiotics, Social Communication Semiotics, Analysis of Social and Gender Stereotypes, Gender Studies, Analysis of Social Phenomena, Journalistic Text Semiotics.
Although IULM University takes all necessary care to ensure the publication of correct, updated and complete information, it is not responsible for the contents of the curricula published online on the Portal www.iulm.it. The holder of this curriculum vitae is the exclusive guarantor and responsible for the correctness and truthfulness of the information contained therein.
Indagine sulle Istanze di Destinazione in Analisi del racconto ‘Casa d’altri’ di Silvio D’Arzo. Ed. Aracne, Roma 2014
Progettazione di un piano di comunicazione contro la violenza di genere, con C. Gius in Report Finale Progetto Insieme Contro la violenza di genere. Comune di Bologna, Bologna 2010
Sicurezza di Stato e Tutela della Persona. Ricognizione socio-semiotica dei fondamenti costituzionali italiani, in E/C (atti dell’atelier tenuto all’interno del XXXVII Convegno Aiss - Associazione Italiana Studi Semiotici).
Madri Naturali (titolo provvisorio), con Giuditta Bassano, GSI, US-International Peer Review Journal, Gendersexualityitaly, 2018. In corso pubblicazione.
Pur applicando tutte le necessarie diligenze volte a garantire la pubblicazione di informazioni corrette, aggiornate e complete, l’Università IULM non è responsabile dei contenuti riportati nei curricula pubblicati online sul Portale www.iulm.it.
Il titolare del presente curriculum vitae è garante e responsabile in via esclusiva della correttezza e veridicità delle informazioni in esso riportate.
INSEGNAMENTI A.A. 2022/2023
Corso di Laurea in Comunicazione d'Impresa e relazioni pubbliche
INSEGNAMENTI A.A. 2021/2022
Corso di Laurea in Comunicazione d'Impresa e relazioni pubbliche
INSEGNAMENTI A.A. 2020/2021
Corso di Laurea in Comunicazione d'Impresa e relazioni pubbliche
-Semiotica (Gruppo 2)
INSEGNAMENTI A.A. 2019/2020
Corso di Laurea in Comunicazione d'impresa Relazioni Pubbliche
- Semiotica (Gruppo 2)
INSEGNAMENTI A.A. 2018/2019
Corso di Laurea in Relazioni Pubbliche e Comunicazione d'impresa
- Semiotica (Gruppo 2)