Francesco Massara
Contacts
Telephone
+39 02 891412746
Email
[email protected]
Individual tutorial
Timetable
Individual tutorials will be held through Microsoft Teams by appointment to be arranged in advance by e-mail.
Associate Professor of Marketing at Università IULM (Milan). Has been teaching at the University of Calabria, at the University of Modena and Reggio Emilia, at Toulouse Business School, at the Catholic University of the Sacred Heart and at LUISS Business School. Visiting Scholar at Purdue University and at the University of California at Riverside, he has received international grants from the Marketing Science Institute. His research interests focus on understanding the effects of the retail context on consumer behaviour, with particular reference to companies that manage and own monobrand store networks. He has published papers in marketing research journals such as Psychology and Marketing, the Journal of Business Research, Marketing Letters, Annals of Tourism Research, the Journal of Retailing and the Journal of Advertising Research. He is Director of the Master in Retail Brand & Sales Management at IULM University.
CURRENT POSITION:
Professor, Head of Master's Degree in Marketing, Consumi e Comunicazione - Indirizzo Retail Management; Vice Coordinator Doctorates in Communication, Markets & Society
RESEARCH LINES:
Consumer behaviour: perception, construal level theory, emotions, self-expression
Brand: brand relationships, retail brands, luxury brands
Retail: context effects on the shopping experience
Artificial intelligence: effects on consumer experience
DISCIPLINARY GROUP:
SECS-P/08 – Economia e Gestione delle Imprese
Although IULM University takes all necessary care to ensure the publication of correct, updated and complete information, it is not responsible for the contents of the curricula published online on the Portal www.iulm.it. The holder of this curriculum vitae is the exclusive guarantor and responsible for the correctness and truthfulness of the information contained therein.
INSEGNAMENTI A.A. 2022/2023
Corso di Laurea in Comunicazione d'impresa e relazioni pubbliche
Corso di Laurea in Corporate Communication and Public Relations
Corso di Laurea Magistrale in Marketing, consumi e comunicazione
- Marketing avanzato (Gruppo 1)
- Marketing avanzato (Gruppo 2)
INSEGNAMENTI A.A. 2021/2022
Corso di Laurea in Corporate Communication and Public Relations
Corso di Laurea Magistrale in Marketing, consumi e comunicazione
- Marketing avanzato (Gruppo 1)
- Marketing avanzato (Gruppo 2)
Corso di Laurea Magistrale in Strategic Communication
- Brand, Identity & Reputation
INSEGNAMENTI A.A. 2020/2021
Corso di Laurea in Comunicazione d'impresa e Relazioni pubbliche
Corso di Laurea Magistrale in Marketing, consumi e comunicazione
- Marketing avanzato (Gruppo 1)
- Marketing avanzato (Gruppo 2)
Corso di Laurea Magistrale in Strategic communication
- Brand, Identity & Reputation
INSEGNAMENTI A.A. 2019/2020
Corso di Laurea in Relazioni pubbliche e comunicazione d'impresa
Corso di Laurea Magistrale in Strategic communication
Corso di Laurea Magistrale in Marketing, consumi e comunicazione
INSEGNAMENTI A.A. 2018/2019
Corso di Laurea in Relazioni pubbliche e comunicazione d'impresa
Corso di Laurea Magistrale in Marketing, consumi e comunicazione (Gruppo 1, 2)
Corso di Laurea Magistrale in Marketing, consumi e comunicazione (Indirizzo: Retail Management)
INSEGNAMENTI A.A. 2017/2018
Corso di Laurea in Relazioni pubbliche e comunicazione d'impresa
- Marketing
Corso di Laurea Magistrale in Marketing, consumi e comunicazione (Gruppo 1)
Corso di Laurea Magistrale in Marketing, consumi e comunicazione (Gruppo 2)
- Marketing avanzato
Corso di Laurea Magistrale in Marketing, consumi e comunicazione (Indirizzo: Retail Management)
- In-store communication
Corso di Laurea Magistrale in Hospitality and Tourism Management
- Strategic Marketing in Hospitality and Tourism
Corso di Laurea Magistrale in Strategic communication
- Brand, identity & Reputation
Consumer Behaviour & Integrated Marketing Communication
INSEGNAMENTI A.A. 2016/2017
Corso di Laurea in Relazioni pubbliche e comunicazione d'impresa
- Marketing
- Retail & Brand Communication
Corso di Laurea Magistrale in Marketing, consumi e comunicazione A-L
Digital Marketing e multicanalità
- In-store Marketing
Corso di Laurea Magistrale in Marketing, consumi e comunicazione M-Z
- Marketing avanzato
Corso di Laurea Magistrale in Marketing, consumi e comunicazione (Indirizzo: Retail Management)
INSEGNAMENTI A.A. 2015/2016
Corso di Laurea in Relazioni pubbliche e comunicazione d'impresa
Corso di Laurea in Relazioni pubbliche e comunicazione d'impresa
- Retail & Brand Communication
Corso di Laurea Magistrale in Marketing, consumi e comunicazione (Indirizzo: Retail Management)
Corso di Laurea Magistrale in Marketing, consumi e comunicazione (Indirizzo: Brand Management)
INSEGNAMENTI A.A. 2014/2015
Corso di Laurea in Relazioni pubbliche e comunicazione d'impresa
Corso di Laurea in Relazioni pubbliche e comunicazione d'impresa
- Retail & Brand Communication
Corso di Laurea Magistrale in Marketing, consumi e comunicazione (Indirizzo: Retail Management)
- In-store Marketing
Corso di Laurea Magistrale in Marketing, consumi e comunicazione (Indirizzo: Brand Management)
INSEGNAMENTI A.A. 2013/2014
Corso di Laurea magistrale in Marketing, consumi e comunicazione - indirizzo retail management
- Marketing e retail
- In-store Marketing
Corso di Laurea magistrale in Marketing, consumi e comunicazione - indirizzo brand management
- Marketing e marca
INSEGNAMENTI A.A. 2012/2013
Corso di Laurea magistrale in Marketing, consumi e comunicazione - indirizzo retail management
- Marketing e retail
Corso di Laurea magistrale in Marketing, consumi e comunicazione - indirizzo brand management
- Marketing e marca
INSEGNAMENTI A.A. 2010/2011
Corso di Laurea magistrale in Marketing, consumi e distribuzione commerciale
- In-store Marketing II
Corso di Laurea magistrale in Strategia e comunicazione della marca, moda e design
- Laboratorio di Ricerche di mercato