Contacts
Telephone
+39 02 891412724
Email
[email protected]
Individual tutorial
Timetable
Individual tutorials will be held by e-mail and if required also via Skype by appointment to be arranged in advance by e-mail.
CURRENT POSITION:
Guido Ferilli is Associate Professor of Cultural economics and Director of the Cultural Industries and Complexity Observatory at IULM University, Milan. His research focuses upon economics, data science and European programmes. Researches and consults internationally in the fields of cultural economics policy design and regional development. He has a wide international experience in coordinating research and policy design projects, and is currently unit responsible for IULM of a Horizon 2020 project on Nature Based Solution in urban areas, after the conclusion of an extensive cultural mapping and policy design project in Kosovo, and three projects in Swedish regions in cooperation with local players and the University of Uppsala. He has an ample publication record, and he is member of the Editorial board of one of the leading journal in the field, City Culture and Society, and for methodology and evaluation such as Quality and Quantity, and the Italian Journal of reference for Cultural Economics, Economia della Cultura. He is very active in the European debate on cultural policy design. He has recently concluded for IULM a project financed by the European Programme Justice on the Hate speech on line, against immigrants and refuges. He is also a member of the “A Soul for Europe” strategy group.
DISCIPLINARY GROUP:
SECS-P/06
Although IULM University takes all necessary care to ensure the publication of correct, updated and complete information, it is not responsible for the contents of the curricula published online on the Portal www.iulm.it. The holder of this curriculum vitae is the exclusive guarantor and responsible for the correctness and truthfulness of the information contained therein.
INSEGNAMENTI A.A 2022/2023
Corso di Laurea in Arti, spettacolo, eventi culturali
Corso di Laurea in Turismo, management e cultura
Corso di Laurea in Moda e industrie creative
Storia e cultura del made in italy
Corso di Laurea Magistrale in Hospitality and tourism management - dual degree
Customer experience design through data and technology
INSEGNAMENTI A.A 2021/2022
Corso di Laurea in Turismo, management e territorio
Comunicazione e organizzazione degli eventi per il turismo
Corso di Laurea in Arti, spettacolo, eventi culturali
Economia e creatività (in comune con 2° anno Turismo, management e cultura)
Corso di Laurea in Moda e Industrie Creative
Storia e cultura del Made in Italy
INSEGNAMENTI A.A 2020/2021
Corso di Laurea in Turismo, management e territorio
Laboratorio per le professioni del turismo
INSEGNAMENTI A.A 2019/2020
Corso di Laurea in Turismo, management e territorio
Economia delle industrie culturali e creative
Laboratorio per le professioni del turismo
Corso di Laurea in Arte, spettacolo, eventi culturali
Made in Italy for Art and Tourism
INSEGNAMENTI A.A 2018/2019
Corso di Laurea in Turismo, management e territorio
- Industrie culturali e creative
Corso di Laurea in Arte, spettacolo, eventi culturali
Made in Italy for Art and Tourism
INSEGNAMENTI A.A 2017/2018
Corso di Laurea Magistrale in Arti, patrimoni e mercati
Economia delle imprese culturali e strategie delle case d'aste
Laboratorio di produzione artistica e culturale
INSEGNAMENTI A.A 2016/2017
Corso di Laurea in Arti, design e spettacolo
Corso di Laurea Magistrale in Arti, patrimoni e mercati
Economia per la creatività
Economia delle imprese culturali e strategie delle case d'aste
Laboratorio di produzione artistica e culturale
INSEGNAMENTI A.A 2014/2015
Corso di Laurea Magistrale in Arti, patrimoni e mercati
Economia per la creatività
Economia e gestione delle imprese culturali
Laboratorio di produzione artistica e culturale
INSEGNAMENTI A.A. 2013/2014
Corso di Laurea Magistrale in Arti, patrimoni e mercati
Economia per la creatività
Economia e gestione delle imprese culturali
Fondamenti di economia della cultura e dell'arte
Corso di Laurea Magistrale in Arti, patrimoni e mercati
Gestione e marketing delle organizzazioni culturali
Marketing delle organizzazioni culturali