Andrea Carignani
Proxy to Digitalization
Department of Business, Law, Economics and ConsumptionFaculty of Communication
Contacts
Telephone
+39 02 891412630
Email
[email protected]
Individual tutorial
Timetable
Upon reservation to be agreed with the teacher by e-mail.
Researcher in Business Organization and Professor of Information and Communication Technology at the IULM University of Milan, he has taught Web Marketing and Organization of Business Information Systems at the Catholic University of Milan and the University of Padua. He is the author of numerous publications on technological innovation and manuals for scientific dissemination in the area of information and communication technologies, including "Doing Business on the Net", one of the first Italian texts on the New Economy, "Online Banking" and the manual "Information and Communication Technologies for Companies", both published by McGraw-Hill. He is a member of the Italian IFAP (Information For All Programme) committee of UNESCO and of the editorial board of "Information Systems and e-Business Management" published by Springer
Main areas of scientific interest
Organisation of company information systems
Web-marketing
E-charity
E-commerce and e-banking
Knowledge management and e-learning
Although IULM University takes all necessary care to ensure the publication of correct, updated and complete information, it is not responsible for the contents of the curricula published online on the Portal www.iulm.it. The holder of this curriculum vitae is the exclusive guarantor and responsible for the correctness and truthfulness of the information contained therein.
INSEGNAMENTI A.A. 2022/2023
Corso di Laurea in Comunicazione d'impresa e relazioni pubbliche
- Sistemi informativi e trend digitali (Gruppo 1)
- Sistemi informativi e trend digitali (Gruppo 2)
Corso di laurea in Corporate Communication and Public Relations
- Information Systems and Digital Trends
Corso di Laurea in Comunicazione, Media e Pubblicità
- Sistemi informativi e trend digitali (Gruppo 1)
- Sistemi informativi e trend digitali (Gruppo 2)
Corso di Laurea Magistrale in Strategic Communication
INSEGNAMENTI A.A. 2021/2022
Corso di Laurea in Comunicazione d'impresa e relazioni pubbliche
- Sistemi informativi e trend digitali (Gruppo 1)
- Sistemi informativi e trend digitali (Gruppo 2)
Corso di laurea in Corporate Communication and Public Relations
- Information Systems and Digital Trends
Corso di Laurea in Comunicazione, Media e Pubblicità
- Sistemi informativi e trend digitali (Gruppo 1)
- Sistemi informativi e trend digitali (Gruppo 2)
Corso di Laurea Magistrale in Strategic Communication
INSEGNAMENTI A.A. 2020/2021
Corso di Laurea in Comunicazione d'impresa e relazioni pubbliche
- Sistemi informativi e trend digitali (Gruppo 1)
- Sistemi informativi e trend digitali (Gruppo 2)
Corso di laurea in Corporate Communication and Public Relations
- Information Systems and Digital Trends
Corso di Laurea in Comunicazione, Media e Pubblicità
- Sistemi informativi e trend digitali (Gruppo 1)
- Sistemi informativi e trend digitali (Gruppo 2)
Corso di Laurea Magistrale in Strategic Communication
INSEGNAMENTI A.A. 2019/2020
Corso di Laurea in Comunicazione, Media e Pubblicità
- Sistemi informativi e trend digitali
Corso di Laurea in Relazioni pubbliche e comunicazione d'impresa
- Sistemi informativi e trend digitali
Corso di laurea in Corporate Communication and Public Relations
-Informational Systems and Digital Trends
Corso di Laurea Magistrale in Strategic Communication
Corso di Laurea Magistrale in Marketing, consumi e comunicazione
INSEGNAMENTI A.A. 2018/2019
Corso di Laurea in Comunicazione, Media e Pubblicità (Gruppo 1, 2)
- Sistemi informativi e trend digitali
Corso di Laurea in Turismo, management e territorio
- Information and Communication Technology for Tourism (Strumenti per il turismo)
Corso di Laurea Magistrale in Hospitality and Tourism Management
- Marketing Strategies in Hospitality and Tourism
Hospitality & Tourism Information Technology
Corso di Laurea Magistrale in Marketing, consumi e comunicazione (in comune con il Corso di Laurea Magistrale in Strategic Communication)
INSEGNAMENTI A.A. 2017/2018
Corso di Laurea in Relazioni pubbliche e comunicazione d'impresa (Gruppo 1)
- Information and Communication Technology
Corso di Laurea in Relazioni pubbliche e comunicazione d'impresa (Gruppo 2)
- Information and Communication Technology
Corso di Laurea in Turismo, management e territorio
- Information and Communication Technology for Tourism (strumenti per il turismo)
Corso di Laurea Magistrale in Marketing, consumi e comunicazione (in comune con il Corso di Laurea Magistrale in Strategic Communication)
Corso di Laurea Magistrale in Hospitality and Tourism Management
- Hospitality & Tourism Information Technology
INSEGNAMENTI A.A. 2016/2017
Corso di Laurea in Relazioni pubbliche e comunicazione d'impresa (Gruppo 1)
- Information and Communication Technology
Corso di Laurea in Relazioni pubbliche e comunicazione d'impresa (Gruppo 2)
- Information and Communication Technology
Corso di Laurea in Turismo: cultura e sviluppo dei territori
- Information and Communication Technology
Corso di Laurea Magistrale in Marketing, consumi e comunicazione (in comune ai tre indirizzi)
INSEGNAMENTI A.A. 2015/2016
Corso di Laurea in Relazioni pubbliche e comunicazione d'impresa
- Information and Communication Technology
Corso di Laurea in Turismo: cultura e sviluppo dei territori
- Information and Communication Technology
Corso di laurea magistrale in Marketing, consumi e comunicazione (in comune ai tre indirizzi)
INSEGNAMENTI A.A. 2014/2015
Corso di Laurea in Relazioni pubbliche e comunicazione d'impresa
- Information and Communication Technology
Corso di Laurea in Turismo: cultura e sviluppo dei territori
- Information and Communication Technology
INSEGNAMENTI A.A. 2013/2014
Corso di Laurea in Turismo: cultura e sviluppo dei territori
- Information and Communication Technology
Corso di Laurea in Relazioni pubbliche e comunicazione d’impresa
- Information and Communication Technology
INSEGNAMENTI A.A. 2012/2013
Corso di Laurea in Relazioni pubbliche e comunicazione d’impresa
- Information and Communication Technology
Corso di Laurea in Turismo, eventi e territorio
- Information and Communication Technology
INSEGNAMENTI A.A. 2011/2012
Corso di Laurea in Relazioni pubbliche e comunicazione d’impresa
- Information and Communication Technology
Corso di Laurea in Turismo, eventi e territorio
- Information and Communication Technology
INSEGNAMENTI A.A. 2010/2011
Corso di Laurea in Relazioni pubbliche e comunicazione d’impresa
- Information and Communication Technology
Corso di Laurea in Comunicazione, media e pubblicità