Massimiliano Bruni
Pro-Rector for Relations with Enterprises and Development of IULM Communication School
Department of Business, Law, Economics and ConsumptionFaculty of Communication
Contacts
Telephone
+39 02 891412751
Email
[email protected]
Individual tutorial
Timetable
Upon reservation to be agreed with the teacher by e-mail
CURRENT POSITION:
Associate Professor of Business Strategy
Director MSc Marketing, Consumi e Comunicazione.
Board member of IULM AI Lab.
Responsible for the following courses:
- Strategic Management
- Entrepreneurship and Innovation for Creativity and Start up
RESEARCH LINES:
Strategic management and growth to create value
Brand Management and positioning
Brand and Growth Strategy in food&beverage
Brand and Growth Strategy in Wine
Strategic Innovation and new business modelling
DISCIPLINARY GROUP:
SECS-P/07
Although IULM University takes all necessary care to ensure the publication of correct, updated and complete information, it is not responsible for the contents of the curricula published online on the Portal www.iulm.it. The holder of this curriculum vitae is the exclusive guarantor and responsible for the correctness and truthfulness of the information contained therein.
INSEGNAMENTI A.A. 2022/2023
Corso di Laurea Magistrale in Marketing, consumi e comunicazione
- Strategic Management (Gruppo 1)
- Strategic Management (Gruppo 2)
Corso di Laurea Magistrale in Marketing, consumi e comunicazione (Indirizzo: Brand Management)
- Competive positioning and Branding new products
INSEGNAMENTI A.A. 2021/2022
Corso di Laurea Magistrale in Marketing, consumi e comunicazione
- Strategic management (Gruppo 1)
- Strategic management (Gruppo 2)
Corso di Laurea Magistrale in Marketing, consumi e comunicazione (Indirizzo: Brand Management)
- Competitive positioning and Branding new products
INSEGNAMENTI A.A. 2020/2021
Corso di Laurea Magistrale in Marketing, consumi e comunicazione
- Strategic management (Gruppo 1)
- Strategic management (Gruppo 2)
- Entrepreneurship and Innovation for New Brands and Start up
INSEGNAMENTI A.A. 2019/2020
Corso di Laurea Magistrale in Marketing, consumi e comunicazione
- Entrepreneurship and Innovation for Creativity and Start up
Corso di Laurea Magistrale in Strategic communication
- Entrepreneurship and Innovation for Creativity and Start up
INSEGNAMENTI A.A. 2018/2019
Corso di Laurea Magistrale in Marketing, consumi e comunicazione (Gruppo 1, 2)
Corso di Laurea Magistrale in Strategic communication
- Financial communication and Investor relations
INSEGNAMENTI A.A. 2017/2018
Corso di Laurea Magistrale in Marketing, consumi e comunicazione (Gruppo 1)
- Strategic management
Corso di Laurea Magistrale in Marketing, consumi e comunicazione (Gruppo 2)
Corso di Laurea Magistrale in Strategic communication
- Strategy and management
INSEGNAMENTI A.A. 2016/2017
Corso di Laurea Magistrale in Marketing, consumi e comunicazione
- Strategie di crescita delle aziende di marca
INSEGNAMENTI A.A. 2015/2016
Corso di Laurea Magistrale in Marketing, consumi e comunicazione (Indirizzo: Brand Management)
- Strategie di crescita delle aziende di marca
- Strategie e politica delle aziende di marca
Corso di Laurea Magistrale in Marketing, consumi e comunicazione (Indirizzo: Digital Marketing Management)
- Economia delle aziende digitali
INSEGNAMENTI A.A. 2014/2015
Corso di Laurea Magistrale in Marketing, consumi e comunicazione (Indirizzo: Brand Management)
- Strategie di crescita delle aziende di marca
- Strategie e politica delle aziende di marca
Corso di Laurea Magistrale in Marketing, consumi e comunicazione (Indirizzo: Digital Marketing Management)
- Economia delle aziende digitali
INSEGNAMENTI A.A. 2013/2014
Corso di Laurea Magistrale in Marketing, consumi e comunicazione (Indirizzo: Brand Management)
- Strategie di crescita delle aziende di marca
Corso di Laurea Magistrale in Marketing, consumi e comunicazione (Indirizzo: Brand Management)
- Strategie e politica delle aziende di marca
Corso di Laurea Magistrale in Marketing, consumi e comunicazione (Indirizzo: Digital Marketing Management)
- Accounting
INSEGNAMENTI A.A. 2012/2013
Corso di Laurea Magistrale in Marketing, consumi e comunicazione - indirizzo brand management
- Strategie e politica delle aziende di marca
Corso di Laurea Magistrale in Marketing, consumi e comunicazione - indirizzo brand management
- Strategie di crescita delle aziende di marca
Corso di Laurea Magistrale in Marketing, consumi e comunicazione - indirizzo digital marketing management
INSEGNAMENTI A.A. 2011/2012
Corso di Laurea Magistrale in Marketing, consumi e comunicazione
- Strategie e politica delle aziende di marca
Corso di Laurea Magistrale in Strategia e comunicazione della marca, moda e design
- Strategie di crescita delle aziende di marca, moda e design
INSEGNAMENTI A.A. 2010/2011
Corso di Laurea magistrale in Strategia e comunicazione della marca, moda e design
- Strategie e politica delle aziende di marca, moda e design
- Strategie di crescita